مدیرکل هواشناسی خوزستان، پاییزی پر باران را برای استان پیش بینی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان درخصوص وضعیت بارش باران در پاییز امسال گفت: پیش بینی‌های فصلی هواشناسی نشان دهنده بارش نرمال برای مهر ماه و بارش‌های بیش از نرمال در آبان ماه در استان است.

او با بیان اینکه این پیش بینی‌ها از سوی مرکز اقلیم شناسی سازمان هواشناسی در مشهد برای کل کشور انجام می‌شود، بیان داشت: در حال حاضر امکان پیش بینی قطعی وقوع سیل وجود ندارد.

سبزه زاری اظهار کرد: از روی پیش بینی‌های بارش، نمی‌توان وقوع سیلاب را پیش بینی کرد، زیرا رخداد سیل به عوامل دیگری علاوه بر باران بر زمان و مکان بارش ها، شرایط خاک و پوشش گیاهی بستگی دارد.

مدیرکل اداره هواشناسی خوزستان برخی اظهارنظر‌ها درباره احتمال وقوع سیل در کشور و استان را ناشی از ناآگاهی نسبت به علم هواشناسی عنوان کرد و اذعان داشت: ما همچون سایر کشور‌ها از مدل‌های هواشناسی جهانی برای پیش بینی‌ها استفاده می‌کنیم که بر اساس آن‌ها در حدود یک هفته (و یا حداکثر ۱۵ روز) قبل از بارش می‌توان درباره وقوع سیل اظهارنظر کرد.

او تصریح کرد: پیش بینی‌های طولانی مدت و یا میان مدت درباره وقوع سیل، دارای خطای بالایی است.

محمد سبزه زاری درخصوص پیش بینی سیل فروردین ماه امسال اظهار داشت: در سیل اخیر شرایط متفاوت بود و با توجه به اینکه ۲ جبهه قوی پشت سر هم و در مدت کوتاه را شاهد بودیم، پیش بینی سیل از ۲۰ روز قبل از وقوع آن امکان پذیر بود.

انتهای پیام/گ

پیش بینی بارش باران در پاییز امسال

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.