مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت:در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۹۹ راننده در بخش حمل و نقل کالا و مسافر داخلی و بین المللی استان فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از این تعداد راننده درصد بسیار کمی از آنان مشمول تعریف تخلف از مقررات و قوانین می شوند.

او با بیان اینکه به لحاظ نظم کاری و رعایت مقررات درصد نسبی تخلفات در استان پایین است ، افزود:از ابتدای امسال تاکنون از ۴۲ شرکت حمل و نقلی برای ۳۴ شرکت رأی جریمه نقدی و برای ۲ شرکت مسافری لغو یک ماهه پروانه فعالیت و ۴ شرکت نیز از تخلف انتسابی تبرئه شدند.

شهامت در خصوص برنامه های نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل برون شهری، اظهارکرد: از ابتدای امسال ، ۵ جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل موضوع ماده ۱۲ آئین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تشکیل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در این جلسات به تخلفات ۴۲ شرکت حمل ونقل اعم از باری و مسافری خراسان جنوبی رسیدگی شد.

او درباره آرای صادره گفت: با توجه به اختیارات تفویض شده به استان برای شرکت‌های حمل و نقل بنا به نوع و مرتبه تخلف، رای تذکر کتبی، جریمه نقدی و لغو پروانه فعالیت از یک ماه تا یک سال صادر می‌شود.

شهامت ادامه داد:برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقلی بودند بنا به نوع تخلف و تکرار آن، تذکر کتبی و تعلیق یک ماهه کارت هوشمند رانندگان در نظر گرفته و آراء مربوطه ابلاغ شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: عدم رعایت مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، عدم رعایت مقررات مربوط به نرخ و بلیط مسافری، عدم رعایت مقررات مهار مناسب بار و صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکت‌ها بوده است.

انتهای پیام/ ی

۳۴ شرکت حمل و نقل در خراسان جنوبی جریمه شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.