۲۸ گروه جهادی ازدانشجویان دانشگاه‌های مختلف خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون در مناطق محروم استان فعالیت‌های فرهنگی، پزشکی و آموزشی داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، صلاحی ، مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰۰ دانشجو در این گروه‌های جهادی شرکت کردند و به مناطق محروم شهرستان‌های مختلف استان بخصوص مناطق مرزی و کم برخوردار شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و قاین اعزام شدند.

او با بیان اینکه عمده فعالیت این دانشجویان در زمینه‌های عمرانی، بهداشت و سلامت، فرهنگی و آموزشی و اشتغال و کارآفرینی بوده است، افزود: ازابتدای محرم امسال نیز گروه جهادی شهید امینی دانشگاه بیرجند با ۲۵ دانشجوی جهادگر به روستا‌های محمدآباد علم، آچونی و ده میر شهرستان قاین اعزام شدند.

صلاحی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه بیرجند در مدت ده روز حضور در روستا‌های شهرستان قاین خدمات مختلفی به مردم این مناطق ارائه کردند، گفت: دانشجویان دختر، بانوان روستای محمدآباد علم و کودکان این روستا را از خدمات فرهنگی، آموزشی، کارآفرینی و صنایع دستی و جلسات مشاوره و سبک زندگی، آموزش قرآن، تجوید و نقاشی بهره‌مند کردند و دانشجویان پسر هم در روستای آچونی به ساخت مسجد و در روستای ده میر به ساخت غسالخانه و خانه محروم کمک کردند.

مسئول بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه هدف اصلی اردو‌های جهادی در مرحله اول خودسازی و در مرحله بعد ساختن مناطق محروم در کنار خودسازی است، افزود: فضای حاکم بر اردو‌های جهادی یک فضای دوستانه و صمیمی است که باعث شده برخی از این دانشجویان که برای اولین بار به اردوی جهادی می‌آیند و در سال‌های بعد مشتاق حضور شوند.

انتهای پیام/ک

فعالیت ۲۸ گروه جهادی دانشجو در مناطق محروم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.