ظهره وند با بیان اینکه امنیت مدیترانه به عنوان یک اولویت مهم برای اروپایی شناخته می شود، گفت:اروپایی‌ها اقدامات نتانیاهو در کرانه باختری را خطری برای امنیت حوزه مدیترانه تلقی می کنند.


گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌به تازگی انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه با صدور بیانیه ای مشترک وعده‌های انتخاباتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه از تمامی طرف‌ها می‌خواهند که هیچ‌گونه اقدامی در تعارض با قانون بین‌المللی انجام ندهند تا امکان اجرای راه حل  از بین نرود و همچنین دستیابی به فرصت تحقق صلح پایدار و عادلانه دشوارتر نشود.

علاوه بر این نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شامگاه سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با تکرار وعده های پیشین خود اعلام کرد که پس از انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل)، کرانه باختری، منطقه غور اردن و شمال دریای بحرالمیت را به اراضی اشغالی الحاق خواهد کرد.

ابوالفضل ظهره وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با  اشاره به وعده‌های اخیر بنیامین نتانیاهو در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی، مبنی بر الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی و واکنش اروپایی ها به این ماجرا ،اظهار کرد: ما شاهد بودیم در  رفتارهای سرکوب گرایانه رژیم صهونیستی علیه مردم فلسطین اروپایی ها نگاه متفاوتی به این ماجرا داشتند و در بحث شهرک سازی هم مواضعی در مخالفت با نتانیاهو  اتخاذ  کردند، چراکه  مسئله امنیت مدیترانه و غرب آسیا  برای  اروپایی ها ازاهمیت بالایی برخوردار است.



بیشتر بخوانید:محور مقاومت قوی‌تر از گذشته نا امنی‌های رژیم صهیونیستی را تشدید می‌کند


کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد:اروپایی ها به خوبی  می دانند که رعایت ملاحظات کشورهای اسلامی، برای دست یابی آنها به  اهدافشان در بخشی از آسیا امری اجتناب ناپذیر است، این امر مولفه مهمی است و آنها تلاش دارند تا در چارچوب قطعنامه های سازمان ملل و با شناسایی حقوق فلسطینی ها  مسئله تنش های کوجود را به نحوی  را حل و فصل کنند.

او  با بیان اینکه امنیت مدیترانه اولویتی  مهم برای اروپایی ها است، عنوان کرد: شاهد بودیم که چندی پیش دانمارکی ها تاکید کردند که دولت فلسطین  به رسمیت شناخته شود و این در حالی است که از طرفی آمریکا به صورت آشکار با نتانیاهو نماینده جریان تندرو در رژیم اشغالی همکاری نزدیکی دارد و  این اقدام خطرناک نتانیاهو و تاثیراتی  که بر معادلات منطقه ای دارد برای اروپایی ها  از این منظر یک خطر محسوب می شود و می دانند دور جدید چالش در منطقه اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار