نیرو‌های حفتر، قطر را به پرداخت پول به ترکیه برای ارسال تسلیحات به لیبی متهم کردند

سخنگوی شبه‌نظامیان تحت فرماندهی خلیفه حفتر در لیبی، قطر را به پرداخت پول به ترکیه برای ارسال تجهیزات نظامی به لیبی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، سرتیپ احمد المسماری، سخنگوی نیرو‌های به اصطلاح «ارتش ملی» لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر، در مصاحبه با این شبکه، قطر را متهم کرد برای ارسال تجهیزات نظامی به لیبی پول به ترکیه پرداخت می‌کند. 

او  با اعلام اینکه شبه‌نظامیان ارتش ملی لیبی توانستند سه فروند پهپاد ترکیه‌ای را که از پایگاه هوایی مصراته به پرواز درآمده بودند، سرنگون کنند، گفت: نیروی هوایی ارتش (خودخوانده)، حمله گسترده به بیش از ۳۰ هدف در اطراف شهر‌های سرت، مصراته و ابونجیم داشت. در این حملات، اتاق‌های عملیات، انبار‌های مهمات و اتاق‌های کنترل پهپاد‌ها هدف قرار گرفت. ترکیه مستشارانی را برای آموزش استفاده از پهپاد‌ها و نیز تسلیحات دیگر مانند خودرو‌های زرهی و مین‌ها به لیبی اعزام کرده است.

او در ادامه مدعی شد: قطر به ترکیه پول پرداخت می‌کند تا برای تروریست‌ها در لیبی، سلاح ارسال کند. ما شاهد دخالت آشکار این دو کشور در مسایل داخلی لیبی هستیم.

حفتر فرمانده شبه‌نظامیان شرق لیبی است که خود را «ارتش ملی لیبی» می‌نامند. او از فروردین گذشته، با حمایت عربستان، امارات و مصر جنگی را علیه طرابلس (پاپتخت لیبی) آغاز کرده تا آن را تصرف کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، ترکیه ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار