مسئول آبخیزداری منابع طبیعی سمنان خبرداد؛

آغاز عملیات اجرایی طرح آبخیزداری منطقه شهرک صنعتی سمنان

امیر بیدختی گفت: حجم این پروژه‌های اجرایی طرح آبخیزداری منطقه شهرک صنعتی سمنان چهار هزار و ۳۶۷ متر مکعب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر بیدختی مسئول آبخیزداری منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه عملیات اجرایی طرح آبخیزداری منطقه شهرک صنعتی سمنان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی شهریورماه جاری آغازشده است، گفت: حجم کلی این پروژه‌ها چهار هزار و ۳۶۷ متر مکعب سنگ وملات خواهد بود.

او ضمن بیان اینکه طبق زمان‌بندی تعیین‌شده این پروژه‌ها پایان دی‌ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید، افزود: هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری تغذیه سفره‌های زیرزمینی است.

مسئول آبخیزداری منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه اجرای عملیات آبخیزداری افزایش تولید محصول را به دنبال دارد، ابراز داشت: آبخیزداری مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های پیشگیری و رویارویی با فرسایش خاک و سیلاب‌های مخرب به‌حساب می‌آید و باعث کاهش زیان‌های سیل‌های ویرانگر و کنترل سیلاب می‌شود.

بیدختی در ادامه تصریح کرد: پروژه‌های مکانیکی و بیولوژیکی آبخیزداری به دلیل فراهم آوردن شرایط کاهش سرعت روان آب موجبات نفوذ روان آب‌ها را به درون سفره‌های زیرزمینی فراهم می‌کند که این موضوع تقویت آبخوان‌های شهرستان سمنان و در نتیجه افزایش تولیدات کشاورزی، به عنوان یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال خواهد داشت.

او افزود: با توجه به نقش و اهمیت آبخیزداری در تلاش برای جذب اعتبارات این حوزه و اجرای پروژه‌هایی از این دست هستیم تا بتواند به پویایی منطقه کمک کند.

انتهای پیام/ح

حجم پروژه‌های اجرایی طرح آبخیزداری چهار هزار و ۳۶۷ متر مکعب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.