آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان قزوین در شبستان امیر المومنین مسجدالنبی (ص) برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان گفت: در حدیثی امام حسین علیه السلام فرمودند پنج چیز هست که هر کسی آن‌ها را نداشته باشد، بهره‌ای از عمر خود نخواهد برد و برای دیگران نیز مفید نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه اولین نکته عقل است، افزود: عقل حقیقی و سالم فقط خدا را عبادت و بهشت را تحصیل می‌کند.

او اضافه کرد: دومین موضوعی که برای انسان مهم است و کمک می‌کند از زندگی بهره‌مند شود، "دین" است، باید همانطور که تبلیغ و تعلیم دین داده می‌شود، به همان میزان باور حقیقی به حقانیت خداوند، قیامت و مبانی دینی داشته باشیم.

امام جمعه قزوین گفت: بین عقل و دین هم رابطه صمیمانه وجود دارد و هیچگاه در مقابل هم قرار ندارند، هر چقدر دینِ انسان قوی‌تر می‌شود، عقلش بیشتر رشد می‌کند و هر چه عاقل‌تر شود، درک بیشتری از دین پیدا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: سومین رکنی که اگر انسان نداشته باشد بهره‌ای از زندگی ندارد، "ادب" است، ادب این نیست که فقط چشم گفته شود بلکه باید در مسیر کار‌های درست و خداپسندانه قرار گرفت و در مقابل، از مسیر غیر خدایی پرهیز شود تا انسان به جایگاه ادب برسد.

او گفت: نکته چهارم از نگاه امام حسین (ع)، "حیا" است، باید انسان نزد خدا حیا داشته باشد و نسبت به دیگران نیز حیا داشته و با صداقت برخورد کند، نباید مقابل انسان‌ها و پشت سر آن‌ها رفتار متفاوت داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان، پنجمین نکته را حسن خلق دانست و افزود: باید نقد‌ها و سخنان خود را با حسن خلق انجام داد؛ اگر چه برخی جا‌ها هم تاکید شده که محکم باشید و در مقابل کفار باید اینگونه برخورد کنیم.

انتهای پیام/ک

آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار