جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ گفت: فدرالیسم تنها راه حل برای افغانستان می باشد.

فدرالیسم؛ نسخه «جو بایدن» برای آینده افغانستان!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، نامزدی حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در یک مناظره بیان داشت که افغانستان کشور سه پاره است و درست شدنی نیست و فدرالیسم تنها راه حل برای افغانستان می باشد.

معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا  و رقیب انتخاباتی ترامپ با اشاره به تجربیات خود درباره افغانستان گفت: «وقتی که پاکستان سه ولایت افغانستان را در شرق کشور کنترل می‌کنند. افغانستان را نمی‌توانیم درست کنیم. درست شدنی نیست.»

معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا پیشنهاد کرد نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شوند و در عوض پاکستان پایگاهی برای این سربازان در اختیار آمریکا بگذارد تا واشنگتن بتواند به جلوگیری از حملات تروریستی از افغانستان به امریکا ادامه بدهد.

بایدن گفت: نیروهای آمریکایی می‌توانند با پرواز از این پایگاه‌ها عملیات ضد تروریستی خود را در افغانستان ادامه دهند.

این اولین بار نیست که معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا برای حل بحران‌های به‌وجود آمده پس از جنگ‌های این کشور پیشنهاد فدرالیسم را مطرح می‌کند.

بایدن زمانی که به عنوان سناتور دموکرات از ایالت دلور در کنگره آمریکا فعالیت می‌کرد طرحی را برای فدرالیسم در عراق پیشنهاد کرد تا این کشور به سه ایالت فدرال و جداگانه برای سنی‌ها، شیعیان و کردها تقسیم شود.

به نوشته اسپوتنیک، این طرح با وجود حمایتی که از سوی دو حزب آمریکا کسب کرد با مخالفت جدی در خاورمیانه روبرو شد و حتی سفارت آمریکا در عراق نسبت به تبعات آن هشدار داد.‌

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار