اهدا۵۵۰واحد خون توسط عزاداران حسینی به پایگاه انتقال خون خوی

رئیس انتقال خون خوی گفت: عزاداران حسینی در روزتاسوعا وعاشورا ۵۵۰ واحد خون، به پایگاه خون خوی اهدا نمودند

 قربان فتح اله زاده رئیس انتقال خون خوی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،  گفت: به برکت خون پاک امام حسین (ع) و شهدای کربلا و اطلاع رسانی به موقع، مردم مومن و عاشقان اباعبداله الحسین از اولین ساعات تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور پرشور خود در پایگاه انتقال خون خوی به نیت احسان امام حسین (ع) ۵۵۰واحد خون جهت کمک به بیماران و نیازمندان به خون در بیمارستان‌های خوی و شهر‌های شمال استان اهدا نمودند.
 
فتح اله زاده افزود: در ایام سوگواری تعداد ۶۶۰ نفر به مرکز انتقال خون مراجعه نمودند که از این تعداد ۵۵۰ نفر توانستند خون اهدا نمایند که آمار نشان می دهد تعداد اهدا کنندگان نسبت به سال گذشته ۲۰ در صد افزایش داشته است.
 
رئیس انتقال خون خوی تصریح کرد: ۵۰ در صد اهداکنندگان مستمری هستند ودر طول سال خون خود را اهدا می‌نمایند.
 
فتح اله زاده درادامه بااشاره به اینکه ماباید همیشه درمقابل حوادث ناگوار آماده باشیم اظهارداشت: هر سه نفر مردم دنیا یک نفراز آن‌ها درطول زندگی به خون وفرآورده‌های آن نیاز داردکه درحال حاضربا وجود پیشرفت چشمگیر درزمینه‌ی علم پزشکی هنوزهیچ گونه جایگزین مصنوعی برای خون ساخته نشده وفقط خونی که توسط انسان‌های نیکوکار اهداء می‌شود می‌تواند جان انسان‌ها راازمرگ حتمی نجات دهد.
 
او  با اشاره اینکه همیشه باید بخاطر داشته باشیم که هرلحظه بیماری هست که نیاز‌مند به خون وفراورده‌های خونی است که دراین صورت نباید منتظر یک موقعیت خاص واستثنا بودزیرا بایک واحد اهداء خون به درمان سه نفر کمک می‌کند.
 
رئیس انتقال خون خوی گفت: با توجه به اینکه مدت زمان نگهداری خون ۳۵ روز است و بسیاری از بیماران خاص مخصوصا تالاسمی در طول سال نیاز به خون دارند از مردم خیر و فهیم خوی خواست جهت تامین خون مورد نیاز بیماران در طول سال به نیت قربه الی الله و احسان امام حسین ع به پایگاه انتقال خون مراجعه کرده و خون خود را جهت اهدای زندگی دوباره به بیماران، اهدا نمایند و رضایت خدا و شادی قلب خانواده‌های بیماران نیازمند به خون را بدست آورند.
 
او به کمبودجای مناسب برای اهدا کننده گان خون توسط بانوان اشاره کرد و گفت: به علت کمبود جای مناسب برای خونگیری از بانوان محترم، حضور زنان کم رنگتر می‌باشد و در صورت همکاری و مساعدت مسئولین شهری ساختمان مخصوصی در یکی از محوطه‌های دسترس مردم برای خونگیری احداث شود و مردم و مخصوصا بانوان راحتر بتوانند در امر خداپسندانه اهدای خون شرکت نمایند تابسیاری از مشکلات خونی بیمارستان‌های خوی و شهر‌های شمال استان در طول سال حل میشود.
 
رئیس انتقال خون خوی اظهارداشت: سالانه بیش از ۱۵۰ هزارنفر مادران درسراسر دنیا با تزریق خون وفراورده‌های خونی از مرگ حتمی ناشی از عوارض بارداری وزایمان نجات می‌یابند.
 
انتهای پیام/م
 

افزایش اهدا کنندگان خون در خوی

برچسب ها: اخبار سلامت ، محرم98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.