«عبدالوهاب المحبشی» تاکید کرد: حمله به تاسیسات نفتی عربستان، برای وادار کردن سعودی‌ها به توقف تجاوزگری علیه یمن صورت گرفت.

حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان، پاسخی به جنایت‌های سعودی‌ها بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، تاکید کرد حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی -«بقیق» و «خریص»- پاسخ مشروع به جنایت‌های سعودی‌ها بود و با هدف وادار کردن آن‌ها به توقف تجاوزگری علیه یمن صورت گرفت.

«عبدالوهاب المحبشی» در مصاحبه با این شبکه، گفت:
"این عملیات در این چارچوب صورت گرفت که سعودی‌ها باید هزینه جنایت‌ها و تجاوزگری خود علیه یمن را پرداخت کنند. ما به دنبال حمله به عربستان و خطری برای این کشور نبودیم، این در حالی است که عربستان خطری برای همسایگان خود است. عربستان پول، سلاح، روابط بین المللی، حمایت غربی و پوشش دیپلماتیک غرب را در اختیار دارد تا به تجاوزگری علیه یمن ادامه دهد.

سعودی‌ها علیه کشور‌های مختلف عربی از جمله قطر، عراق، سوریه و لبنان توطئه چینی می‌کنند. عربستان بزرگترین خطر برای همسایگان خود در منطقه است. جز با این حملات به تاسیسات نفتی عربستان نمی‌توان آن‌ها را سر جای خودشان نشاند تا به این عربده کشی پایان دهند. آخرین جنایت سعودی‌ها در «ذمار» صورت گرفت که در آن بیش از ۱۵۰ نفر از مزدوران خود سعودی‌ها که اسیر بودند، کشته شدند.

سعودی‌ها هر زمان که یمنی‌ها به آن‌ها حمله می‌کنند، می‌گویند کار ایران است. سعودی‌ها ما را بمباران می‌کنند و ادعا می‌کنند که ایران را بمباران کرده اند. طبیعی است که چنین ادعا‌هایی را مطرح کنند. همه مراکز تحقیقاتی در غرب به سعودی‌ها می‌گویند که ایران در یمن حضور ندارد. مراکز تحقیقاتی در غرب تاکید دارند که درباره روابط ایران و انصارالله به شدت مبالغه می‌شود. هر نوع ارتباط بین ما و ایران با واسطه صورت می‌گیرد، زیرا یمن از نظر زمینی، دریایی و هوایی در محاصره سعودی‌ها قرار دارد و تونلی وجود ندارد که ما را به ایران برساند. حتی سفیر یمن در تهران نتوانست برای ادای سوگند قانون اساسی به صنعا بیاید و مجبور شد به صورت ویدئو کنفرانس، در مراسم ادای سوگند قانون اساسی شرکت کند.

سرتیپ یحیی سریع اعلام کرد این عملیات با ۱۰ فروند پهپاد اجرا شد که نشان می‌دهد یکی از بزرگترین عملیات در عمق خاک عربستان بود. حمله به این تاسیسات نفتی همزمان به عربستان و آمریکا آسیب می‌رساند. اکنون نوبت یمنی هاست تا به حملات سعودی‌ها در مدت بیش از ۴ سال گذشته پاسخ دهند. پهپاد‌های یمن می‌توانند همه آسمان عربستان را پوشش دهند و سراسر این کشور در تیررس حملات یمن قرار دارد. "


بیشتر بخوانید: انفجار و آتش سوزی گسترده در پالایشگاه نفتی آرامکو در عربستان+ فیلم و تصویر


المحبشی در پاسخ به سوالی درباره مذاکره آمریکا با انصارالله گفت: ما آمریکا را میانجی نمی‌دانیم. آمریکا دشمن اصلی است. واشنگتن می‌تواند در یک لحظه تجاوزگری علیه یمن را پایان دهد و مشکل به طور کامل پایان یابد. اما آمریکایی‌ها از ادامه این جنگ سود می‌برند و به همین علت تلاش می‌کنند به سعودی‌ها اینطور القا کنند که می‌خواهند جایگاه و وجهه آن‌ها را حفظ کنند و متحمل شکست نظامی شوند. ما بیش از هر طرف دیگری خواهان توقف تجاوزگری علیه یمن هستیم. ما با حملات خود می‌خواهیم متجاوزان را که حاضر به توقف جنگ نیستند وادار کنیم تا صلح را بپذیرند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح روز شنبه با ۱۰ فروند پهپاد مسلح دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی را هدف قرار داد. در پی این حمله، تولید و صادرات نفت عربستان سعودی با اختلال مواجه شده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه، از اعزام دست‌کم ۱۵ فروند آمبولانس به سمت پالایشگاه «بقیق» خبر داد. این در حالی است که عربستان هنوز هیچگونه خبری درباره تلفات حمله پهپادی ارتش یمن به دو پالایشگاه نفتی خود اعلام نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار