والدین می‌توانند با در نظر گرفتن نکاتی هنگام خرید کیف و کفش مناسب در ابتدای مهر ماه برای بهبود وضعیت جسمی فرزندان خود گامی موثر بردارند.

مهدی مداحی مسئول انجمن فیزیوتراپی استان کرمان و عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: با نزدیک شدن ماه مهر و فصل مدارس، یکی از دغدغه‌های والدین، انتخاب کیف و کفش مناسب است به نحوی که فرزندانشان با آن کیف و کفش راحت باشند و منجر به آسیب سیستم اسکلتی - عضلانی آن‌ها نشود.

او به خانواده‌ها در خرید کیف مناسب برای دانش آموزان توصیه کرد: بهترین نوع کیف برای دانش اموزان کیف کولی (کوله پشتی) است، این کیف‌ها بایستی سبک باشند به گونه‌ای که وزن کیف و محتویاتش مجموعا کمتر از ۱۵درصد وزن دانش آموز باشد. بهترین انواع کیف‌های کوله، کیف‌های دارای دو بند هستند، کیف‌های یک بند ممکن است باعث افتادگی شانه در دانش آموزان شوند، پهنای بند کیف‌ها بایستی زیاد و حداقل پنج سانتی متر باشد. طول بند کیف‌ها نباید خیلی طویل باشد در حقیقت کیف باید به گونه‌ای باشد که کیف در حدفاصل وسط کتف‌ها و بالا‌تر از باسن قرار گیرد.

مداحی بیان داشت: کیف‌های کوله پشتی برزنتی که سبک هستند برای دانش آموزان مناسب هستند، کیف‌های سامسونت و دستی به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند، کیف‌های چرخ دار هم مناسب اند، ولی به علت داشتن چرخ سنگین هستند و موقع عبور از جوی آب یا بالارفتن از پله‌ها فشار زیادی وارد می‌شود.

او تصریح کرد: تمام سنین دانش آموزی نیاز به کیف مناسب و استاندارد دارند، اما سنین ۷تا ۱۳سال بیشتر در معرض آسیب جسمی هستند.

مداحی گفت: کفش مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است، با توجه به اینکه پا قلب دوم انسان نامیده شده، کفش نامناسب می‌تواند منجر به آسیب به پا، زانو، کمربندلگنی و ستون فقرات شود، حتی می‌تواند منجر به سردرد یا خستگی زودرس گردد.

او افزد: زمان خرید کفش مناسب بعد از ظهر است که پا در بزرگترین حالت خود قرار دارد، در کفش مناسب بایستی تهویه هوا به خوبی انجام شود، پاشنه حدود ۲/۵سانتی متر باشد و با پوشیدن کفش پا احساس راحتی داشته باشد.

مداحی بیان داشت: نوک کفش بایستی به اندازه کافی نرم باشد تا پنجه و انگشتان فشرده نشود، کفش‌های نوک تیز منجر به نوعی انحراف انگشت به نام هالوس والگوس می‌شود، برای دانش آموزان کفش‌های اسپرت نیز اگر دارای استاندارد‌های فوق باشد مناسب هستند.

او تصریح کرد: توصیه می‌کنم کفش کلاس درس و کفش کلاس ورزش دانش آموز مجزا باشد؛ و در حقیقت کفش مناسب کفشی است که فرد در طولانی مدت در آن راحت باشد.
انتهای پیام/ی

کفش کلاس درس با ورزش متفاوت باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار