نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت:گرد وغبار وطوفان‌های شدید شن در شرق استان به تمامی زیر ساخت‌های این مناطق خسارت وارد کرده است.

حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: در طول هفته دو روز به طور متوسط در مناطق شرق استان گرد وغبار و طوفان شدید شن داریم.

او اظهار کرد: این گرد و غبار وشن‌های روان بسیاری از نخلستان‌های انبوه این شهرستان را در زیر شن‌های روان فرو برده  و روستا‌های زیادی را خالی از سکنه نموده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل شرایط اقلیمی در منطقه بیش از دو دهه خشکسالی را تجربه می‌کنیم که این امر خسارت‌های زیادی را به منطقه وارد نموده است.

نیکزادی پناه افزود: بعد از گذشت ۱۳ سال مالچ پاشی در شرق استان آغاز شد که تا کنون ۵ هزار هکتار از کانون‌های بحران فرسایش بادی در این مناطق مالچ پاشی شده است.

او بیان داشت: با مساعد شدن شرایط آب وهوایی مالچ پاشی در شرق استان امسال نیز آغاز خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از راهکار‌های مقابله با گرد وغبار مالچ پاشی وبوته کاری واحیا جنگل‌ها در شرق استان است.

نیکزادی پناه خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای مهار گرد وغبار و طوفان‌های شدید شن در شهرستان‌های شرقی استان کرمان شد.

تا کنون گرد وغبار در شهرستان ریگان ۱۶ روستا را خالی از سکنه وبیش از ۱۰۰ روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.

ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است که تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

ریگان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است

برچسب ها: آلودگی هوا ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار