مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: برنامه راهبری عملیاتی توسعه پایدار شهرستان آوج به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کشور امسال اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی علیخانی مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری در نشست ستاد توسعه شهرستان آوج گفت: در اسفندماه سال ۹۶ پیشبرد توسعه پایدار اقتصاد ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کشور با تاکید بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت که آوج نیز یکی از آن‌ها بود.

علیخانی اضافه کرد: در تیرماه پارسال هم مدیریت و برنامه ریزی استان سند توسعه آوج را تهیه و تکمیل و به وزارت کشور ارسال کرد و پس از آن در اسفندماه سال ۹۷ رونمایی از سند و آغاز عملیات اجرایی و تصویب اولویت‌ها در شورای معاونین وزارت کشور در ۲۱ بند تصویب شد.

او ادامه داد: آوج به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته ظرفیت‌های خوبی در گردشگری، کشاورزی و راه، گاز و برق دارد و طی چند جلسه‌ای که در گذشته در وزارت کشور و به تبع آن در استان برگزار شد برنامه‌هایی جهت توسعه آن مطرح شد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گفت : وزارت کشور سازمان بازرسی را موظف به نظارت بر اجرای این سند کرده و استانداری نیز موظف شده است هر ۱۵ روز گزارش فعالیت‌ها را به وزارت کشور ارسال کند.

علیخانی افزود: سرمایه گذاری نهاد‌های تسهیل گر، شناسایی و به کارگیری سرمایه گذاران بخش خصوصی، ایجاد و گسترش صندوق‌های کارآفرینی در روستاها، بهره گیری حداکثری کمک‌های فنی اعتباری استان و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی محصولات آوج از محور‌های مهم برنامه توسعه این شهرستان هستند که باید با همکاری دستگاه‌های مربوط عملیاتی شوند.

انتهای پیام/ک

برنامه راهبری عملیاتی توسعه پایدار آوج به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان محروم  امسال اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.