صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان، بخشی از بیانات رهبر انقلاب را به مناسبت ۲۵ شهریور سالروز فرار رضاشاه منتشر کرد.

یک جو غیرتی که در وجود رضاخان نبود! +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با فرا رسیدن ۲۵ شهریور ماه مصادف با سالروز تعویض پادشاهی در حکومت پهلوی توسط انگلیسی‌ها، صفحه اینستاگرام " تاریخ ایران و جهان" از صفحات وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت اللّه خامنه‌ای بخشی از بیانات ایشان را درباره اتفاقات این روز و فرار رضاشاه منتشر کرد.

در متن کامل این مطلب آمده است:

یک جو غیرتی که در وجود رضاخان نبود!

آیت‌الله خامنه‌ای:

«رضای پهلوی -رضاخان- به وسیله‌ انگلیس‌ها آمد سرِ کار، بعد در دوران شروع جنگ، گرایش به آلمان‌ها پیدا کرد؛ معمار آلمانی بیاید، مهندس آلمانی بیاید، این‌ها انگلیس‌ها را عصبانی کرد؛ آن‌ها خودشان او را سرِ کار آورده بودند، خودشان هم به او گفتند برو؛ و رفت.

خیلی خب انگلیس‌ها پیغام دادند به رضاخان که باید تو بروی! تو اگر مردی، اگر انسانی، اگر غیرتی در وجود تو هست، اگر یک جو غیرت داری، بگو نمی‌روم؛ بگذار تو را بکشند؛ نخیر، بلند شد رفت خانه‌ی محمّدعلی فروغی که دلّال و عامل انگلیس‌ها بود و واسطه بود، گفت که بله، بنده آماده هستم بروم؛ ماشین در اختیارش گذاشتند، رفت اصفهان و از طریق راه‌های مختلف رفت تا دَم دریا و سوار کشتی‌اش کردند و بردند.

برای یک ملّت، ننگ از این بالاتر؟ انقلاب آمد این حکومت را سرنگون کرد، انقلاب آمد کشور را از زیر پای این انسان‌های حقیر و پست و ظالم بیرون کشید.»

یک جو غیرتی که در وجود رضاخان نبود! +فیلم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۸:۰۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
رضاخان یک آدم بی سواد ، بدبخت و بزدل بود .
هر کس این حرف را قبول ندارد شرح اخراج این شخص توسط انگلیسی ها و نحوه ی فرستادنش به مادگاسکار را بخواند تا پی به حقارت خاندان پهلوی ببرد.
Iran (Islamic Republic of)
محمدزاده ملکی
۱۵:۳۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام درود خدا به غیور مردان انقلاب بخصوص جناب آقای ریسی خدا قوت دست مفسدان واخلاگران راازکشور کوتاه کن امیدواریم نام تو و نیت پاکد همیشه برسر ماه بدرخشد و حق این مردم رنج کشیده از کسانی که به این مردم ظلم میکنند وخود و فرزندانشان به قدرت پست خود میبالندن در پیشگاه خدا و قانون یکسان رسوا کنی کهدرسی باشه برای عبرت دیگران ؟ در پناه خداوند موفق باشید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
موافقم رضاخان یک ترسوی بز دل عوام فریب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
لبیک یا خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
خدا رضا خان رو لعنت کنه که جز خباثت ازش نمانده خانم های متدین تعریف میکنن که اون زمان جرات بیرون آمدن از خانه را نداشتن و حجابشون جرم بوده البته بی عفتی یکی از گناهانش بوده ملعون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
آدم میمیره ولی خاک کشورشو ترک نمی کنه ولی الان مد روز شده تقی به توقی می خوره زود خاک وطن ترک می کنن اینها آدم های سست هستند...
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۵۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
لبیک یا خامنه ایی س لبیک یا حسین ع است . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
الله اکبر الله اکبر