دفتر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق استفاده از خاک این کشور برای حمله به عربستان را تکذیب کرد.

عراق حمله به تاسیسات نفتی عربستان از خاک خود را تکذیب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق استفاده از خاک این کشور برای حمله به تاسیسات نفتی عربستان با پهپاد را تکذیب کرد.

عبدالمهدی افزود: عراق بار دیگر بر پایبندی خود به قانون اساسی به منظور جلوگیری از استفاده از خاک خود برای هدف قرار دادن کشور‌های همسایه تاکید می‌کند. بغداد بار دیگر دعوت خود برای حرکت در مسیر دستیابی به راهکار مسالمت آمیز در یمن را تکرار می‌کند.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از وال استریت ژورنال ادعا کرده بود کارشناسان در حال بررسی احتمال استفاده از موشک‌های کروز از عراق و ایران برای حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عمق خاک عربستان هستند.


بیشتر بخوانید: جزئیات عملیات بزرگ پهپادی نیروهای یمنی علیه تاسیسات آرامکو


امروز همچنین سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اتهام‌زنی مایک پمپئو،  وزیر امور خارجه آمریکا و یکی از سناتور‌های این کشور واکنش نشان داد و گفت: چنین اتهام‌زنی‌ها و اظهارنظر‌های کور و بی‌حاصل در چارچوب دیپلماتیک غیرقابل درک و بی‌معنی است. در روابط بین المللی حتی "خصومت ورزی" هم دارای حداقلی از باورپذیری و چارچوب‌های منطقی است که مقامات آمریکا این اصول حداقلی را نیز درنوردیده‌اند. اینگونه اظهارنظر‌ها و اقدامات بیشتر شبیه برنامه‌ریزی سازمان‌های مخفی و اطلاعاتی برای تخریب وجهه کشوری به منظور زمینه‌سازی برای اقداماتی در آینده است. آمریکایی‌ها سیاستی به نام "فشار حداکثری" در پیش گرفتند که ظاهرا به دلیل ناکامی‌ها به سمت "دروغ حداکثری" گرایش پیدا کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۲۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
جناب عادل عبدالمهدی: در یک شب مهتابی روباهی دم خود را به شتری قوی هیکل گره زد تا بلکه با بزرگان در نشست وبرخاست به حساب آید اما صدای بلندی ناگهان شتر را رمانید و روباه بیچاره در حال فرار کردن شتر مرتب به پاهای بلند شتر میخورد و در بین هوا و زمین معلق بود....حالا شده جریان ایالات متحده و تناسب شان با محمدبن سلمان بیچاره این دو خودشان هم با هم مشکل دارند و دائم این و آن را در مسائل پیش آمده متهم میکنند گاهی ایران و گاهی عراق و گاهی ترکیه( در جریان جمال خاشقچی ) و.... این داستان متهم کردن این و آن همچنان ادامه دارد....
آخرین اخبار