فرماندار ویژه کاشان از بازگشت دوباره ۱۰ واحد صنعتی با ایجاد بیش از ۲ هزار اشتغالزایی به چرخه تولید در سال رونق تولید و صادرات بیش از ۲۶۵ میلیون دلاری کاشان به ۱۹ کشور جهان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی، فرماندار ویژه کاشان، شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این واحد‌ها که به علت‌های گوناگون مانند رکود اقتصادی و نداشتن توان رقابت با کالا‌های خارجی، از چرخه تولید خارج شده بودند دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

او، همچنین ایجاد اشتغال برای ۷۶۷ نفر را از ابتدای سال‌جاری تاکنون در کاشان یادآورشد و گفت: این میزان اشتغال به نسبت مدت مشابه آن در سال گذشته که ۲۱۸ نفر بود افزایش بیش از سه برابری داشت.

به گفته قهرودی، شمار ورودی بیمه بیکاری نیز در پنج ماه گذشته در کاشان یک هزار و ۸۱۷ نفر بود که این رقم نیز در مدت مشابه آن در سال گذشته ۲ هزار و ۱۱۸ نفر بود.

صادرات بیش از ۲۶۵ میلیون دلاری کاشان به ۱۹ کشور جهان با رشد ۷۵ درصدی

فرماندار ویژه کاشان، در ادامه از صادرات ۲۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون به ۱۹ کشور جهان خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۷۵ درصد رشد داشته است.

مرتضایی‌قهرودی، افزود: سال گذشته بیش از ۲۲۰ میلیون دلار کالا از کاشان به کشور‌های خارجی صادر شد که این شهرستان پس از اصفهان، بالاترین آمار صادرات غیرنفتی استان را به خود اختصاص داد.

او، تصریح کرد: احتساب این میزان صادرات غیرنفتی از ۱۷ نوع کالا با توجه آماری است که از گمرک کاشان احصا و اظهارشده است.

به گفته او، تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله منطقه ویژه اقتصادی، بهره‌برداری از ندامتگاه جدید کاشان، ایمن‌سازی و تامین روشنایی آزادراه کاشان - قم - اصفهان و ارتقای سایر راه‌ها و توسعه پایدارصنعت گردشگری، اجرای کمربندی کاشان- آران‌وبیدگل، توجه ویژه به صنعت فرش، اجرای طرح حرم تا حرم و ارتقای سطح دانش و رفاه کارکنان دولت در شهرستان به عنوان مهمترین سرمایه کشور از اولویت‌های برنامه‌های وی در نیمه دوم سال‌جاری است.

فرماندار ویژه کاشان، با تاکید بر اینکه برگزاری نشست‌ها و دیدار‌های مردمی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و معاونین او بصورت عادلانه در تمام سطوح شهرستان در ۲۴ نوبت شاخص‌ترین برنامه وی در مدت یکسال مسئولیت وی در فرمانداری کاشان بوده است اظهارداشت: ۲۲۰ مصوبه از ۱۴ مورد نشست عمومی و ۶۴۶ مورد دیدار چهره به چهره در این نشست‌ها و دیدار‌ها انجام شده است.

مرتضایی قهرودی، بیشتر مراجعات و مشکلات مردم را در این دیدار‌ها مربوط به کار‌های عمرانی و شهرداری دانست و گفت: با پیگیری بازرسی، تا کنون ۶۰ درصد مصوبات در رفع مشکلات مردم و درخواست‌های آن‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان اجرایی شد.

او، بازدید سرزده از اداره‌های شهرستان را نیز با هدف تکریم ارباب رجوع، مناسب سازی اداره‌ها برای تردد معلولین، بازید از نمازخانه‌ها و برنامه‌های رفاهی آن‌ها از دیگر برنامه‌های وی در مدت یکسال اخیر برشمرد.

به گفته او، برنامه ریزی برای حضور درروستا‌ها و رسیدگی به مشکلات آن‌ها برای توسعه پایدار روستایی نیز در حال برنامه ریزی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اخباراقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.