مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از ارتقاء پوشش تحصیلی ۹۸ درصدی مقطع ابتدایی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در تشریح وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: چندین دستگاه حمایتی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان حمایت می‌کنند، از جمله این دستگاه ها، دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد هستند و با مساعدات آن‌ها توانستیم پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان را به بالای ۹۸ درصد ارتقاء دهیم، ۲ درصد باقی مانده جزو کسانی بودند که یا آدرس اشتباه داده بودند و یا به دلایلی مهاجرت کرده بودند.

سعیدی در خصوص نحوه یافتن افراد بازمانده از تحصیل گفت: وزارت آموزش و پرورش هر ساله در آبانماه آماری را از ثبت احوال دریافت که مشخص می‌کند چه میزان از دانش آموزان مقطع ابتدایی از تحصیل بازمانده اند و این اداره طبق آمار واصله، نیرو‌ها را برای رصد اعزام می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه دلایل مختلفی در خصوص بازماندن از تحصیل در مقطع ابتدایی وجود دارد، افزود: از جمله این دلایل می‌توان به مشکلات مالی، بیماری و مسائل متعدد فرهنگی اشاره کرد.

سعیدی با بیان اینکه در شهرستان‌ها دانش آموزان بازمانده از تحصیل مقاطع متوسطه اول و دوم شناسایی شده اند، عنوان کرد: عوامل و مشکلاتی همچون ازدواج زود هنگام، مهاجرت و استفاده از دانش آموزان بعنوان نیروی کار در ترک تحصیل یا بازماندن از تحصیل این گروه از دانش آموزان تاثیر گذار است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: پیگیری‌های لازم در مناطق عشایری و ورود دادستان محترم شهرستان، جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این مناطق را تسهیل و تعدادی جذب شدند.

انتهای پیام/د

ارتقاء ۹۸ درصدی پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.