دادستان سرخس گفت: مشکلات معدن آق دربند ناشی از سوء مدیریت است و در صورت لزوم مدیر عامل این معدن برکنار خواهد شد.

برخورد جدی با مدیرعامل متخلف معدن آق دربند / از آستان قدس رضوی انتظار داریم وارد این پرونده شودبه گزارش باشگاه خبرنگاران علیزاده دادستان سرخس امروز در جمع کارگران معترض معدن آق دربند گفت: بر اساس آخرین مصوبه جلسه با مدیران معدن آق دربند، قرار شد این معدن با فروش ملکی از دارایی‌های خود در مشهد معوقات وبیمه کارگران را پرداخت کند.

او ادامه داد: بعد از دو سال و نیم سال پیگیری شاهدیم مشکلات کارگران معدن آق دربند حل نشده است و این مشکل به دلیل سوء مدیریت مدیر عامل است در حالیکه سهامداران و هیئت مدیره شرکت مدت‌ها از مزایای معدن استفاده کردند و هم اکنون که باید برای حل مشکلات هزینه کنند، از زیر بار مسئولیت طفره می‌روند.


دادستان سرخس گفت: ۳۱ درصد سهام معدن آق دربند هم اکنون متعلق به آستان قدس رضوی است و این نهاد وکالت ۱۷ درصد از سهام معدن را به عهده دارد بنابراین لازم است آستان قدس نیز به طور جدی به رفع این مشکل کمک کند و با تغییر مدیریت و اساسنامه معدن یا سهیم کردن کارگران در سهام معدن در برابر مطالبات آن‌ها در حل مشکلات معدن آق دربند کمک کند.

علیزاده ادامه داد: این معدن با ظرفیت خوبی در حال فعالیت است و با این وجود ۹ ماه از حقوق کارگران معدن را پرداخت نکرده است بنابراین در اولین فرصت مدیر عامل این مجموعه احضار می‌شود.

محمد رضا رجبی مقدم فرماندار سرخس هم در نشست با معترضان گفت: در تماس با معاون استاندار قرار شده است در دو، سه روز آینده جلسه‌ای در استانداری برای رفع قطعی این مشکل برگزار کنیم امید داریم در جلسه روز‌های آینده با آستان قدس به توافقی دست یابیم که بطور کامل این معدن را در اختیار بگیرند.

او ادامه داد: از کارگران انتظار داریم که معدن آق دربند را کماکان فعال نگه دارند.


۱۱۰ نفر از کارگران معدن آق دربند سرخس امروز به دلیل پرداخت نشدن مطالبات خود، در برابر فرمانداری این شهر تجمع کردند و با حضور دادستان این شهر جلسه‌ای با معترضان در سالن اجتماعات برگزار شد. کارگران این معدن از اهالی روستای محروم آق دربند سرخس هستند.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.