مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از ارائه بسته‌های ویژه تشویقی به کارفرمایان جهت اشتغال مددجویان این نهاد در استان بوشهر خبر داد.

ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان برای اشتغال مددجویان بوشهریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی در نشست با مسئولان استان بوشهر گفت: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق‌الزحمه کاریابی است که امسال هر بنگاه تولیدی و کسب‌وکار می‌تواند تا پنج نفر از مددجویان را بکار گیرد و به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌ قیمت دریافت کند.

او بیان کرد: کمیته امداد در این بسته تشویقی حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند را طی دو سال پرداخت می‌کند که این میزان در سال اول و دوم معادل ۱۰۰ درصد سهم بیمه کارفرماست.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: هر کدام از کارفرمایان که علاقه‌مند به استفاده از نیروی کار در این نهاد هستند می‌توانند با مراجعه به ۱۹ دفتر کمیته امداد در سطح استان بوشهر، از این بسته تشویقی کاریابی بهره‌مند شوند هرچند در مناطق محروم از هر دو بسته تشویقی به شکل هم‌زمان قابل پرداخت است.

لطفی یادآور شد: امسال به دنبال این هستیم که هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان این نهاد در استان بوشهر از طریق کاریابی در مراکز خصوصی و بنگاه‌های کسب‌وکار شاغل کنیم که در شش ماه اول امسال ۲۵۰ نفر در این مراکز صاحب شغل شده‌اند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه این ۲۵۰ نفر پس از اخذ مهارت‌های لازم توانسته‌ایم مشغول به کارکنیم شاهد پرداخت حقوق و مزایا بر اساس سقف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی اشتغال برای این افراد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: در حوزه کاریابی ظرفیت استان بوشهر بسیار بالاست و انتظار داریم که تا پایان امسال و با همکاری بنگاه‌های خصوصی نه تنها هزار و ۳۰۰ نفر بلکه بیش از این افراد شاغل شوند.

لطفی گفت: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌هاست، به دنبال این هستیم که از همه ظرفیت‌های کاریابی و اشتغال در سطح استان بوشهر استفاده کنیم.

او تصریح کرد: این استان برخلاف استان‌های هم‌جوار و سایر استان‌های کشور، ظرفیت بسیار بالایی در حوزه اشتغال دارد که نمود آن در بخش‌های کشاورزی، شیلات، صنعت به خوبی دیده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: این شرایط وضعیتی در استان ایجاد کرده که برای پاسخ به نیاز‌های اشتغال استان می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

لطفی عنوان کرد: در برخی از استان‌ها به دلیل نبود زمینه‌های اشتغال به دنبال سرمایه‌گذاری‌های بزرگ برای اشتغال هستند که طبیعی است زمان‌بر بوده و نمی‌تواند مشکل اشتغال را در کوتاه مدت استفاده کند.

او یادآور شد: البته این بدان معنا نیست که استان بوشهر نیاز به ایجاد اشتغال‌های جدید ندارد بلکه در کنار برنامه بلندمدت برای ایجاد شغل، می‌توان از ظرفیت‌های کنونی نیز برای رفع مشکل اشتغال استفاده بهینه کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهربا اعلام اینکه کاریابی و تعامل با کارفرمایان از محور‌های اساسی فعالیت این نهاد برای توانمندسازی خانواده‌هاست، عنوان کرد: در این راستا با شناسایی و احصاء زمینه‌های اشتغال مددجویان در بنگاه‌های خصوصی و دولتی، زمینه اشتغال آن‌ها را با دادن بسته‌های تشویقی به این مراکز ایجاد می‌کنیم.

انتهای پیام/م

هر بنگاه تولیدی و کسب‌وکار به ازای هر نفر مددجو ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت می کند

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.