ثبت روستای ملی صنایع دستی در شهرستان شفت باعث رونق گردشگری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در بخش بوم گردی  می‌توان به ۴۳ پرونده ایجادی و ۷ پرونده مرمتی و تعداد واحد‌های در حال اجرا را ۱۳ طرح به شرح یک هتل، یک مجتمع اقامتی و پذیرایی و ۱۱ واحد بوم گردی دست پیدا کرد.

او افزود: تعداد ۷ پرونده بوم گردی به میزان مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال و سه واحد گردشگری به مبلغ ۶ میلیارد ریال از تسهیلات بانکی از محل اشتغال روستایی سامانه کارا بهره‌مند گردیده اند.

امیر انتخابی از اهمیت ثبت ملی آثار طبیعی همچون آبشار دود وزن، وزنه بن و درخت کنگول باسکلی به منظور رونق گردشگری شهرستان اشاره و به ایجاد و فعال نمودن حداقل یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری تاکید و آمادگی اداره کل استان را در صورت وجود متقاضی واجد شرایط اعلام نمود.

او در انتها معرفی روستای هدف گردشگری در شهرستان شفت، برگزاری جشنواره‌های غذا، جشنواره‌های آیینی، بازار‌های محلی و هفتگی و نیز برنامه ریزی برای ثبت حداقل یک روستای ملی در شهرستان شفت به عنوان مثال "سفال جیرده و یا شال ویسرود" را از دیگر راهکار‌های موجود برای توسعه رونق گردشگری در شهرستان شفت دانست.

انتهای پیام/آ

رونق گردشگری با ثبت روستای ملی صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.