رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان از افزایش دو برابری واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک نسبت به پارسال خبر داد.

دادفر رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های ویروسی دام‌ها می‌باشد  که به سرعت در گله های دام  منتشر می شود.

او با اشاره به اینکه این بیماری با نام مخفف  PPR شناخته می شود افزود:  مهمترین علائم این بیماری  تب، ترشحات چشم و بینی، زخم در دهان و بوی بد دهان، تنفس نامنظم و سرفه و اسهال بدبو است.

دادفر ادامه داد: بعضی اوقات این بیماری توسط نشخوارکنندگان وحشی نیز منتقل می شود و این دام‌ها به عنوان منبع و منشاء ویروس می توانند این بیماری را در مناطق مختلف منتشر کنند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان گفت: بهترین راه مقابله با این بیماری واکسیناسیون دام و رعایت اصول امنیت زیستی می‌باشد .

 او با بیان اینکه ازابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۸۸ هزار و ۳۰۰ راس دام سبک علیه این بیماری به صورت رایگان توسط اکیپ‌های فنی شبکه‌های دامپزشکی واکسینه شده است اظهار کرد:  پیش بینی می‌شود تا پایان سال تعداد ۲۵۰ هزار راس دام  دیگر نیز واکسینه شود.

دادفر از دامداران خواست در صورت مشاهده هر گونه علائم فوق در جمعیت دام‌های اهلی و یا  در دام‌های وحشی مراتب را در اسرع وقت به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.  

انتهای پیام / ط آ

واکسینه بیش از ۸۸ هزار راس دام سبک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.