معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌کنیم ۱۰۰ هزار متقاضی شرکت در پیاده روی اربعین امسال از خراسان رضوی در سامانه سماح ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق براتی معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی سومین استان پرمتقاضی کشور برای شرکت سوگواران حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) در قالب پیاده روی عظیم اربعین حسینی امسال در عراق است.
 
او ادامه داد: تاکنون ۳۸۸ هزار متقاضی در کشور برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در 'سامانه سماح' سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۴ هزار نفر مربوط به خراسان رضوی هستند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تهران با ۶۱ هزار نفر و خوزستان با ۴۴ هزار نفر ثبت نام کننده رتبه‌های اول و دوم کشور در این زمینه را کسب کرده اند.

براتی افزود: تاکنون برپایی ۶۵ موکب در کشور عراق از سوی این استان برای پذیرایی زائران حسینی در راهپیمایی بزرگ اربعین قطعی شده است.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم ۱۰۰ هزار متقاضی شرکت در پیاده روی اربعین امسال از خراسان رضوی در سامانه سماح ثبت نام کنند که تدابیر لازم برای میزبانی و پذیرایی از این تعداد اندیشیده شده است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: سهمیه تعیین شده امسال از سوی ستاد اربعین برای خراسان رضوی ۹۷ هزار و ۸۰۰ تغذیه روزانه و ۹۲ هزار و ۶۵۰ اسکان می‌باشد که در برنامه ریزی‌های انجام شده در هر دو بخش مقدمات میزبانی و پذیرایی از بیش از ۱۰۰ هزار نفر فراهم شده است.

زائران متقاضی برای تشرف پیاده به کربلا و زیارت بارگاه مطهر حضرت امام حسین (ع) در روز اربعین در سامانه سماح ثبت نام و ساماندهی می‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

خراسان رضوی سومین استان پرمتقاضی کشور جهت شرکت در پیاده روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار