سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت تردد ۱۰ میلیون و ۵۸ هزار و ۹۶۴ وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان در تعطیلات ایام محرم خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جواد حق لطفی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت تردد ۱۰ میلیون و ۵۸ هزار و ۹۶۴ وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان از ۱۴ تا ۲۲ شهریور خبر داد و گفت: از مجموع تردد‌ها ۸ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۷۹۰ تردد معادل ۸۳ درصد مربوط به آزادراه‌ها بوده است.

حق لطفی افزود: بیشترین میزان ترافیک در این ایام مربوط به ۲۲ شهریور بوده که در این روز آزاد راه قزوین – کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد ۱۷۱ هزار و ۷۹۳ وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داد.

او اضافه کرد: متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد کل خودرو‌هایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند) در سطح کل راه‌های مواصلاتی استان معادل ۸۳۱ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در این ایام را، مربوط به آزاد راه کرج- قزوین با ۲ هزار و ۹۳۱ وسیله نقلیه در ساعت بیان کرد.

حق لطفی متوسط سرعت تردد درآزادراه‌ها را ۸۸ و متوسط سرعت در سایر محور‌های استان را ۷۴ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ایام ۱۰۹ کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان - قزوین بوده است.

به گفته او، در این ایام ۳۵ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: بیشترین تخلف رعایت نکردن فاصله طولی مربوط به آزاد راه کرج - قزوین با ۳۵۲ هزار و ۵۵۲ وسیله نقلیه (معادل ۵۶ درصد) بوده است.

انتهای پیام/ک

 ۸۳ درصد از ترددها در تعطیلات محرم مربوط به آزادراه‌ها بوده است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار