در درگیری مرزی میان قرقیزستان و تاجیکستان، یک سرباز قرقیز کشته و چند نفر از سربازان هر دو طرف زخمی شدند.

قرقیزستان و تاجیکستان درگیر شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات دوشنبه و بیشکِک روز سه شنبه اعلام کردند یک سرباز قرقیز در درگیری‌های شبانه مرزی دو کشور کشته و چند نفر دیگر از هر دو طرف درگیر مجروح شدند؛ هر دو طرف، یکدیگر را برای این حادثه سرزنش کردند.

نیرو‌های امنیتی قرقیزستان و تاجیکستان در بیانیه‌های مشابه گفتند: "این درگیری‌ها به تحریک طرف مقابل در دوشنبه شب و در پی آغاز ساخت و ساز غیرقانونی در نزدیکی روستای تاجیکی اووچی-کلاچا در مرز بین استان سغد تاجیکستان شمالی و منطقه باتکن در غرب قرقیزستان صورت گرفت."

سرویس مرزی قرقیزستان اعلام کرد در نتیجه این درگیری یک سرباز قرقیزستان کشته شد. مقامات قرقیز گفتند ۱۳ نفر از نیرو‌های مرزی اش نیز زخمی شدند. مقامات تاجیکستان نیز گفتند چند نفر از نیرو‌های این کشور هم در این درگیری‌ها زخمی شدند.

قرقیزستان و تاجیکستان از جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی در سه دهه گذشته بر سر توافق درباره مرز‌ها در دره فرغانه اختلاف نظر دارند. در مارس در درگیری مرزی مشابهی دو نفر کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
تاجیکستان نیاز به دشمن خارجی دارد تا افکار عمومی مردمانش از انحرافات اخلاقی و مالی دولت مردانش منحرف شود .این درگیری ها از حدود دو ماه ادامه دارد که با زد و خورد مردم دو کشور با سنگ و چوب آغاز شده است
آخرین اخبار