به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: کاروانسرای شاه عباسی نیر از بلاتکلیفی خارج شده و تعیین سرمایهگذار بخش خصوصی برای ایجاد رونق آن مجموعه تاریخی انجام شده است.
او تاکید کرد: دیدگاه و راهبرد مقام عالی استان که محور آن گردشگری است سبب شده تغیرات چشمگیر و مثبتی در رونق اقتصادی اردبیل در این حوزه انجام شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: افزایش بیش از ۲.۵ برابری گردشگران خارجی و ۲ برابری گردشگران داخلی در اردبیل حاصل تلاش و اقدامات تاثیرگذاری است که سال گذشته انجام شده است.
فلاحی برگزاری لیگ جهانی والیبال برای رونق گردشگری ورزشی را یاداور شد و گفت: این سطح از مسابقات نزدیک به ۲ میلیارد نفر بیننده در سطح جهان داشت که از ظرفیت آن برای معرفی اردبیل بهرهبرداری شد.
او تبلیغات و انجام کنشهای رسانهای برای گردشگری را امری غیر قابل انکار و تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: ورود گردشگران پرشمار عرب به اردبیل نمود بارز معرفیهایی بوده که در شبکه جهانی العالم انجام شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به شعار اردبیل ۱۴۰۰ بر قله گردشگری ایران، تاکید کرد: طرح زمستان بیدار یکی از مولفههای توسعه گردشگری در نیمه دوم سال است و خروج گردشگری از حالت فصلی را منتج به نتیجه ساخته است.
فلاحی ادامه داد: بهترین راهکار میانبر برای رفع مشکلات اقامتی در شهرستان نیر، راهاندازی اقامتگاههای بومگردی است.
او تصریح کرد: گردشگران خارجی اقبال بیشتری برای اقامت در بومگردیها و مناطق روستایی دارند که نیر با دارا بودن ظرفیتهای بسیار متعدد از قبیل زندگی عشایری و روستایی میتواند در این عرصه موفق ظاهر شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در مورد مرمت «قئرمزی کورپی» نیر بیان کرد: طرح مرمتی این پل تاریخی بعد از سالها به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن و تعیین حریم در اسرع وقت انجام میشود.
فلاحی دلیل کند بودن روند مطالعه و اتمام طرح جامع گردشگری شهرستان نیر را عدم همکاری و ارائه اطلاعات و آمار عنوان کرد.
او با بیان اینکه نگارخانه شاه اسماعیل صفوی در مجوعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برای معرفی جاذبههای گردشگری استان برای نخستین بار در کشور در بالاترین سطح ممکن طراحی و اجرا شده است، تصریح کرد: باید در حوزه تبلیغات و معرفی میدانی جاذبههای هر شهرستان بگونهای عمل شود تا قابلیتهای موجود هر شهرستان در سایر شهرستانهای استان ارائه شود.
انتهای پیام/ح