مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در کشور در اوایل آبان ماه از شبکه یزد پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سید حسین  پیغمبری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در دیدار با مدیر کل صدا و سیما ضمن تقدیر و تشکر به خاطر پخش مسابقات قصه گویی از شبکه یزد در سال گذشته، گفت: انعکاس این رویداد در جامعه تاثیرات مهمی داشته، چون مردم به قصه‌های گذشتگان خود بسیار حساس و پیگیر هستند.

او افزود : مهمترین راه برون رفت از بحران فرهنگی و پاسداشت تاریخ و فرهنگ، قصه گویی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  با بیان اینکه بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در کشور در اوایل آبان ماه در بین جامعه برگزار می‌شود خواستار انعکاس این رویداد از شبکه یزد شد.

ترویج فرهنگ قصه گویی در بین کودکان و خانواده ها

امبر احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد نیز ضمن تشکر از فعالیت کانون در خصوص ترویج قصه گویی گفت: راه نجات همه جوامع پرداختن به هنر در همه زمینه‌ها است.

او  با توجه به عزاداری‌ها در دارالعباده،  افزود: یکی از تاثیرات هنر زنده نگاه داشتن حماسه عاشورا، هنر موسیقی بوده که در اشعار مداحان و مدیحه سرایی آن‌ها مشهود است.

 پهلوانیان  قصه‌گویی را هم یک هنر دانست و توجه به آن را در زنده نگاه داشتن فرهنگ جوامع انسانی مهم دانست و آمادگی صدا و سیما را برای انعکاس این رویداد مهم اعلام کرد.

مدیر کل کانون پرورشی کودکان و نوجوانان استان به همراه جمعی از معاونین و مدیران کانون با مدیرکل صداوسیما دیدار و در خصوص جشنواره بین المللی قصه گویی و بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کودکان ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار