سخنگوی انصارالله اعلام کرد نیروهای مقاومت هیچ خطوط قرمزی در برابر خود نداشته و تمام کشور‌های دخیل در جنگ یمن را هدف قرار خواهند داد.

سخنگوی انصارالله: تمامی کشور‌های دخیل در جنگ یمن را هدف قرار خواهیم دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: هیچ خطوط قرمزی در برابر خود نداریم و تمامی کشور‌هایی را که در جنگ یمن دخیل هستند، هدف قرار خواهیم داد.

وی همچنین گفت: حمله به آرامکو، پاسخی طبیعی به تجاوزات عربستان سعودی بود.

سخنگوی انصارالله با اشاره به جنگ‌افروزی عربستان علیه مردم یمن گفت: طرفی که در حال تحمل این نتایج است، همانی است که جنگ را برافروخت و یمن را به نابودی کشاند. رژیم سعودی همان تجاوزگر است و نزدیک‌ترین راه حل، توقف تجاوزگری است.

محمد عبدالسلام در ادامه تصریح کرد: ما به دنبال گفت‌وگو و صلح هستیم؛ اما نه گفت‌وگو زیر بمباران. رژیم سعودی همگان را هدف قرار داده و پول‌های سعودی در پشت تمامی مشکلات منطقه دیده می‌شود.

وی همچنین گفت: گفت‌وگویی واقعی در یمن وجود ندارد و رژیم سعودی به دنبال مذاکره نیست؛ بلکه می‌خواهد یمن را تکه پاره کند. توقف تجاوزات، درخواستی اساسی برای راه حل سیاسی است.

عبدالسلام همچنین در خصوص نقش امارات در جنگ یمن نیز گفت: امیدواریم امارات در عقب نشینی از یمن جدی باشد و ما اوضاع را زیر نظر داریم. امارات از یمن عقب نشینی نکرده است و برای دوری جستن از اینکه هدف گرفته شود، تلاش دارد نگاه‌ها را از خود منحرف کند.

سخنگوی انصارالله یمن همچنین تصریح کرد: آمریکا خواهان دیدار با ما بود؛ اما خواهان دیدار صرف نیستیم. آمریکا اعتباری در ادعایش در خصوص اینکه مدعی است به دنبال حل بحران یمن است، ندارد.

عربستان در پی حمله پهپادی نیرو‌های انصارالله یمن به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو نیمی از توان تولید نفت خام خود را از دست داد. (اینجا)

جنبش انصارالله یمن بارها تاکید کرده است که در صورت متوقف نشدن جنایات و دشمنی عربستان و محاصره مردم یمن به حمله علیه رژیم آل سعود ادامه می‌دهد و این را حق مشروع خود می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
ماشاءالله.
آخرین اخبار