مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه زنیت سن پترزبورگ روسیه رکورد جدیدی را به نام خود در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه زنیت سن پترزبورگ روسیه در نخستین دیدار تیمش در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیون فرانسه گلزنی کرد.

آزمون با گلزنی در نیمه نخست این دیدار به اولین بازیکنی آسیایی در تاریخ این مسابقات تبدیل شد که نخستین گل این تورنمنت را به ثمر می‌رساند.

آزمون که در ۶ بازی اخیر تیمش در لیگ روسیه ناکام بوده است و نتواسته گلزنی کند در اولین بازی اش در لیگ قهرمانان موفق به زدن شد تا بار دیگر هنر گلزنی اش در این رقابت‌ها را ثابت کند.


بیشتر بخوانید: نمره فنی سردار آزمون در دیدار مقابل آرسنال تولا روسیه + عکس


مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که پیش از این تنها یک فصل سابقه بازی در معتبرترین رقابت باشگاهی جهان را دارد در فصل ۱۷- ۲۰۱۶ لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن تیم روستوف چهار گل به ثمر رساند.

او در آن فصل با گلزنی به تیم‌های اندرلخت بلژیک و آژاکس هلند در مرحله مقدماتی چمپیونز لیگ زمینه صعود تیمش به مرحله گروهی را فراهم کرد و البته در آن مرحله هم با وجود سوم شدن روستوف و ناکامی این تیم در صعود به مرحله یک هشتم نهایی توانست دروازه تیم‌های بزرگ اتلتیکو مادرید اسپانیا و بایرن مونیخ آلمان را باز کرد.

حال شاگردان سیلوینیو در تیم المپیک لیون به پنجمین تیمی تبدیل می‌شوند که سردار لذت گلزنی به آن در لیگ قهرمانان را کسب می‌کند.

آزمون که بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است در دقیقه ۴۷ بازی با لیون به دلیل آسیب دیدگی جای خود را به ماگومد اوزدوئف داد. البته این بازیکن در دقیقه ۳۸ با کارت زرد مایکل اولیور جریمه شد و در همان صحنه هم آسیب دید.

آزمون نخستین کارت زرد مرحله گروهی را هم دریافت کرد.

سردار تاکنون آمار ۱۱ بازی و ۵ گل را در این مسابقات مهم ثبت کرده است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از لژیونرهای فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نبی
۱۳:۱۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آفرین سردار
-
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
سردارجان حیف که مصدوم شدوگرنه دوسه تاگل به لیون میزدامیدواریم مصدومیتش جدی نباشد
آخرین اخبار