رزمایش زنگ نشاط تامین نظم و امنیت بازگشایی مدارس در قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، رزمایش زنگ نشاط تامین نظم و امنیت بازگشایی مدارس در نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در این مراسم گفت: امنیت و آموزش از مهمترین عوامل توسعه کشور است و اقتدار نیروی انتظامی موجب تقویت امنیت و آرامش در کشور می‌شود.

جمالی پور افزود: وقتی دشمنان در جنگ سخت نتوانند به پیروزی برسند به جنگ نرم روی می‌آورند که در این میان اگر نیروی انسانی کارآمد نداشته باشیم، آموزش ما درست نباشد و امنیت نداشته باشیم بدون تردید آسایش هم به هم می‌ریزد.

او اضافه کرد: دشمنان همه ابزار خود را بسیج کرده اند و با استفاده از مواد مخدر، ترویج ابتدال و تهاجم فرهنگی و نا کارامد کردن سیستم اداری، کاهش امنیت می‌خواهند مردم را به نظام بی اعتماد کنند که همه وظیفه داریم با دشمن شناسی و آموزش به هنگام مراقب فرزندان خود باشیم.

استاندار گفت: همه دستگاه‌ها باید با حفظ هوشیاری خود مراقب سرمایه‌های اجتماعی ارزشمند کشور باشند، زیرا اگر جوانان کشور در مسیر اعتیاد قرار گیرند همه چیز خود را از دست می‌دهند.

جمالی پور افزود: گاهی انسان‌های بزرگ و شاخص هم با یک غفلت از چرخه خدمت خارج می‌شوند و هزینه زیادی به کشور تحمیل می‌کنند لذا باید در مبارزه با اعتیاد از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

او گفت: گرفتن هویت دینی از دیگر اهداف دشمنان است که در این میان دین ابزار خوبی در مقابله با تهدید نرم است به همین دلیل لازم است مدارس، دانش آموزان، معلمان، مدیران و والدین هوشیاری خود را حفظ کنند.

استاندار بیان کرد: دانش آموزان باید چگونه زیستن را یاد بگیرند و ما نیز تلاش کنیم آموزش‌های لازم را به فرزندانمان درست انجام دهیم.

جمالی پور با بیان اینکه دشمنان همه ابزار‌های خود را علیه کشور ما به کار گرفته اند، گفت: در این شرایط باید باید وحدت و انسجام خود را تقویت کنیم و روی پای خود بایستیم.

او اظهارداشت: باور دارم در همه دستگاه‌های استان یک دغدغه خدمت به مردم و دوری از چند گانگی وجود دارد که با این مدل می‌توان بر تهدیدات غلبه کرد.

استاندار افزود: در این شرایط باید اختلاف سلیقه را در حل مشکلات مردم کنار بگذاریم و همه سرمایه‌های اجتماعی و مادی را در مسیر وحدت بکار گیریم، زیرا امروز با چالش‌های زیادی مواجهیم که بخشی از آن ناشی از بی توجهی و زیاده خواهی ماست.

جمالی پور در ادامه از تلاش نیروی انتظامی در تامین امنیت ایام سوگواری تشکر کرد و با تبریک هفته دفاع مقدس، یاد شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و نیز ۱۴۰ شهید نیروی انتظامی استان را گرامی داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان هم در این مراسم گفت: به منظور ایجاد نظم و امنیت اجتماعی در آغاز سال تحصیلی با هماهنگی انجام شده با اداره آموزش و پرورش و بهزیستی، استانداری و سایر دستگاه‌ها این رزمایش برای تامین امنیت مردم و دانش آموزان برگزار می‌شود.

سردار حاجیان اضافه کرد: جامعه هدف ما در رزمایش نوجوانان و جوانان است و در طول سال هم این برنامه‌ها پیگیری خواهد شد تا نتیجه بخش باشد.

او اضافه کرد: حضور میدانی پلیس در اطراف مدارس، آموزشگاه‌ها و نیز آموزش ایمن سازی و سپس مبارزه در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم از آسیب‌های این حوزه کم کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: پیشگیری از اعتیاد در دستور کار نیروی انتظامی است و باید بتوانیم در مراحل مختلف از جمله پیشگیری اولیه برای افراد عادی، ثانویه برای کسانی که اعتیاد را تجربه، اما هنوز آلوده کامل نشده اند و در مرحله سوم برای افراد آلوده شده و درآستانه فرار از مدرسه قرار دارند صورت گیرد.

سردار حاجیان بیان کرد: نوجوانان ما در محیط‌های دور از نظارت خانواده به دلیل وجود بستر‌های مختلف با تهدید جدی مواجهند و اگر نتوانیم راهنمایی و مراقبت و دلسوزی لازم را صورت دهیم با مشکلات و آسیب‌های جدی مواجه خواهیم شد لذا باید مراقب باشیم تا فرزندانمان به افراد دیگر پناه نبرند.

در پایان مراسم نیرو‌های شرکت کننده در رزمایش از مقابل جایگاه رژه رفتند.

انتهای پیام/ک

رزمایش زنگ نشاط تامین نظم و امنیت بازگشایی مدارس در قزوین برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.