رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه برخورد جدی و بدون اغماض با مفاسد را از اولویت‌های کاری خود در دستگاه قضایی استان برشمرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به تدوین سند تحول دستگاه قضایی با روی کار آمدن رئیس جدید قوه قضائیه اشاره کرد و گفت : برنامه‌های خود را در دستگاه قضایی استان با توجه به این سند پیش خواهم برد.

او گفت : از جمله موضوعاتی که در این سند به آن توجه شده و در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته، بحث مقابله با فساد است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه برخورد جدی و بدون اغماض با مفاسد را در دستور کار دارد، افزود: برای اجرایی شدن این هدف نیازمند ابزار‌هایی هستیم که از جمله آن قوانین است.

او افزود: یکی از مهمترین قوانین کشور در بحث مقابله با فساد که در سال ۸۷ توسط مجلس تصویب، اما چندان از ظرفیت آن استفاده‌ای نشده، قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد است.

توسلی زاده گفت: در این قانون برای مدیرانی که محیط اداری آن‌ها دارای فساد اقتصادی است، جرم انگاری شده که ما نیز این قانون را در استان اجرایی خواهیم کرد.

او بالا بردن اعتماد عمومی، کاهش پرونده‌های ورودی، پیشگیری از وقوع جرم، استقلال دستگاه قضایی، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، کاهش جمعیت کیفری و حفظ کرامت انسانی را از جمله مواردی دانست که در اولویت کار دستگاه قضایی استان قرار خواهد گرفت.

رئیس کل رئیس دادگستری استان باتاکید براینکه در دوران تصدی اش بر این مسند مردم دار خواهد بود، گفت: در دسترس تمام مردم استان خواهم بود، چون نمی‌خواهم مردم با واسطه با من ارتباط داشته باشند.

او گفت: اگر مدیران بدون واسطه با مردم ارتباط داشته باشند، علاوه براینکه اعتماد عمومی را بالا می‌برند، از اوضاع مردم باخبر خواهند شد و مدیریت قوی تری دارند.

 

 

انتهای پیام/د

برنامه‌های دستگاه قضا با توجه به سند تحول

 

برچسب ها: قوه قضاییه ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.