رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز رسمی خسروی گفت : آمادگی کامل برای تردد زائران اربعین حسینی در این مرز رسمی را داریم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،جعفر همتی رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز رسمی خسروی گفت : اربعین فرصت مناسبی برای مبلغان و روحانیون است تا بتوانند در امر تبلیغ احکام اسلامی در بین زائران اربعین حسینی فعالیت کنند.

او گفت : با توجه به اینکه تردد در مرز خسروی به خاطر فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم در آن سوی مرز و در داخل عراق، شبانه‌روزی نیست از این رو ما با اسکان زوار در قصرشیرین و مرز خسروی مواجه خواهیم بود و روحانیون و مبلغان کمیته فرهنگی اربعین فرصتی مناسب برای حضور در محل‌های اسکان برای تبلیغ را دارند.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی گفت: در محل موکب‌ها، اردوگاه‌های اضطراری و محل پارکینگ‌ها ما شاهد ازدحام جمعیت خواهیم بود و از این رو باید روحانیون رسالت خود در زمینه تبلیغ احکام اسلامی در میان زوار را فراهم کنند.

او گفت: تلاش‌های زیادی برای بازگشایی مرز خسروی انجام شده و در طول سه سال گذشته با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و دیگر نهاد‌ها شرایط و زیرساخت‌ها را برای تردد زوار فراهم کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از اعزم ۲۰۰ مبلغ و روحانی به قصرشیرین و مرز خسروی خبر داد.

حجت الاسلام اسماعیل قبادی افزود: همچنین تعدادی مبلغه در این ایام در شهرستان قصرشیرین و مرزخسروی حضور پیدا خواهند کرد.

او افزود: در تمام پارکینگ‌ها و محل‌های اسکان زائران، روحانی به تعداد مورد نیاز مستقر خواهند شد و از ۱۳ تا ۲۰مهرماه به صورت شبانه‌روز حضور دارند و آموزش‌های لازم برای زائران خواهند داد.

او گفت: در موکب‌های استان هم از مسیر ورودی کرمانشاه تا قصرشیرین روحانیون مستقر خواهند شد.

قبادی گفت: با توجه به حجم تردد زائران در شهرستان قصرشیرین و رسالت تبلیغات اسلامی در حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی، هر نهاد و ادار‌های نیازمند کمک در مواقع اضطراری و بحرانی را داشته باشد مبلغان و روحانیون ما به کمک آن‌ها خواهند رفت.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: پارکینگ‌های احداث شده در شهرستان ظرفیت ۷۰ هزار خودرو را دارند.

حشمت الله رضایی افزود: از سه سال گذشته تاکنون در شهرستان قصرشیرین، کار تامین زیرساخت‌های مورد نیاز اربعین را شروع کردیم و هم اکنون ۱۴۰هکتار پارکینگ با گنجایش ۷۰ هزار دستگاه خودرو، احداث شده است.

او گفت: از نظر تامین زیرساخت‌های آب، برق، راه‌های مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز هم کار‌های لازم انجام شده و تعداد ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در شهرستان و مرز خسروی و پارکینگ‌ها احداث شده است.

او افزود: هم اکنون مرز برای تردد زائران باز است و در پایانه خسروی تعداد ۲۹ گیت با حضور ۵۸ کاربر در هرساعت میتوانند ۷۰۰ تن را از مرز عبور دهند و اگر شرایط شبانهروزی تردد زوار فراهم بود این تعداد در روز به ۶۰ هزار نفر افزایش پیدا میکرد.

او با بیان اینکه ۲ اردوگاه در مرز و همچنین شهر قصرشیرین احداث میشوند که ظرفیت اسکان ۲۰ هزار نفر را خواهند داشت، افزود: تدابیر لازم برای جابجایی زائران از سه راهی نصرآباد قصرشیرین تا مرز خسروی با ۳۰۰دستگاه اتوبوس فراهم شده است.

 

 

انتهای پیام/د

اربعین فرصت مناسبی برای مبلغان و روحانیون

 

برچسب ها: گمرک ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.