مهم‌ترین حوادث امروز بیست و هشتم شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۴۲۰ قطعه مرغ زنده قاچاق در مهران / دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای در سیروان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مهم‌ترین حوادث امروز بیست و هشتم شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۴۲۰ قطعه مرغ زنده قاچاق در مهران

فرمانده انتظامی شهرستان مهران از کشف ۴۲۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز قانونی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قدرت اله شهبازبیگی فرمانده انتظامی شهرستان مهران گفت: مأموران ایست و بازرسی سه راهی جنداله حین کنترل محور‌های مواصلاتی یک دستگاه کامیونت ایسوزو حامل مرغ زنده را متوقف کردند.

او اظهار کرد: در بازرسی اولیه از خودرو ۴۲۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد.

شهبازبیگی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این محموله ۱۲۰ میلیون ریال توسط کارشناسان برآورد شد، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

او با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی بیان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرائم دیگری در جامعه است و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

 

واژگونی خودرو دنا فوت کودک خردسال را رقم زد

رئیس پلیس راه استان ایلام از وقوع یک فقره تصادف واژگونی منجر به فوت و جرح در روستای برآفتای فرعی شهرستان سرابله خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: بر اثر واژگونی سواری دنا در روستای برآفتابی شهرستان سرابله، دختر بچه ۹ ساله کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

او افزود: مجروحان حادثه توسط عوامل اورژانس جهت مداوا به بیمارستان امام علی (ع) سرابله منتقل شدند.

رئیس پلیس راه استان ایلام اظهار کرد: کارشناسان پلیس راه با حضور در صحنه، علت تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده سواری دنا به علت خستگی و خواب آلودگی در حین رانندگی اعلام کرده اند.

او بیان کرد: رانندگان به محض احساس خستگی و خواب آلودگی در حین رانندگی از ادامه رانندگی در جاده‌ها اجتناب کنید، زیرا خواب آلودگی دشمن رانندگی سالم است و هوشیاری کامل راننده، ایمنی عبور و مرور را تضمین خواهد کرد.

 

دستگیری ۲ سارق حرفه ای در سیروان

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان از دستگیری ۲ سارق وکشف اموال مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا خورانی فرمانده انتظامی شهرستان سیروان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۱ مرکزی با اقدامات خاص پلیسی رد پای یکی از سارقان را پیدا کرده و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.

خورانی افزود: طی هماهنگی با مقام قضائی، ماموران کلانتری ۱۱ این سارق را در مخفیگاهش دستگیر و در این زمینه یک مالخر نیز دستگیر شد.

او بیان کرد: در بازجویی انجام شده متهم به سرقت با همدستی یک سارق دیگر اعتراف، و دیگر سارق نیز شناسایی و در یک عملیات موفق پلیس دستگیر شد.

رئیس پلیس شهرستان سیروان مطرح کرد: با تشکیل پرونده متهمان جهت مطالبه به حق مردم تحویل مرجع قضایی شدند.

 

کشف لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در چرداول

جانشین انتظامی شهرستان چرداول از کشف بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ قلم لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ امیر بازیار جانشین انتظامی شهرستان چرداول گفت: ماموران ایست و بازرسی سیمره در راستای برخورد با قاچاق کالا به یک دستگاه خودرو پژو پارس اخطار توقف اعلام که راننده خودرو بدون توجه به اخطار ماموران اقدام به فرار کرد.

او افزود: با هوشیاری ماموران و در عملیات تعقیب و مراقبت خودرو پژو پارس متوقف و راننده آن دستگیر شد.

بازیار ادامه داد: در بررسی اولیه از بار خودرو تعداد ۱۹۴۴ قطعه صابون، تعداد ۲۱۶ قوطی اسپری خوشبو کننده و ۶۰۰ عدد انواع لوازم آرایشی ریز کشف شد.

او در ادامه با بیان اینکه ارزش ریالی کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان بیش از ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، بیان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

۲ هکتار از مراتع طبیعی ایلام در آتش سوخت

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از آتش سوزی ۲ هکتار از مراتع طبیعی روستای گله جار خبر داد.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تماس‌های مردمی در خصوص آتش سوزی مراتع روستای گله جار ماموران پلیس بلافاصله برای بررسی به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: برابر گزارش ماموران اعزامی به محل حادثه، ۲ هکتار از مراتع طبیعی به علت نامعلوم طعمه آتش شد.

موسوی با بیان اینکه آتش سوزی با حضور به موقع ماموران پلیس و تلاش نیرو‌های امدادی و کمک‌های مردمی مهار شد، افزود: تحقیقات پلیسی درخصوص علل و عوامل بروز آتش سوزی در دستور کار است.

 

پایان زندگی کشاورز چرداولی بر اثر واژگونی تراکتور

جانشین انتظامی شهرستان چرداول از واژگونی منجر به فوت یک دستگاه تراکتور در این شهرستان خبر داد.

‌سرهنگ امیر بازیار جانشین انتظامی شهرستان چرداول گفت: طی تماس تلفنی مردمی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر واژگونی منجر به فوت یک دستگاه تراکتور در منطقه پشته آسمان آباد، ماموران پلیس برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده از محل حادثه مشخص شد، ۲ نفر از کشاورزان محل با یک دستگاه تراکتور به منطقه پشته آسمان آباد عزیمت که در ابتدای کوهپایه تراکتور واژگون می‌شود.

سرهنگ بازیار ادامه داد: بر اثر این واژگونی متاسفانه راننده تراکتور فوت و سرنشین نیز از ناحیه اعضای بدن مجروح و برای مداوا به مراکز درمانی انتقال داده شد.

او با اشاره به اینکه علت واژگونی تراکتور توسط کارشناسان ناهمواری منطقه اعلام شده اظهار کرد: از روستائیان و کشاورزان خواهشمندیم با توجه به عدم ایمنی و حفاظ ماشین آلات کشاورزی بخصوص تراکتور حتی المقدور از عزیمت به مناطق کوهستانی و ناهموار با اینگونه ماشین آلات خودداری کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.