رئیس آموزش‌وپرورش بجنورد گفت:در سال تحصیلی مبلغ ۴۰ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند کمک شده است که برای خرید کتاب درسی مبلغ ۳۰ میلیون تومان در مقطع ابتدایی و ۱۰ میلیون تومان در مقطع هنرستان بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد امیری رئیس آموزش وپرورش شهرستان بجنورد گفت: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین وظیفه آموزش‌ وپرورش شروع سال تحصیلی بدون ایراد و اشکال است و در همین جهت تمامی تدابیر لازم را اندیشیده‌ایم که سال تحصیلی جدید را با مشکلات کمتری آغاز کنیم.

امیری افزود: در سال تحصیلی امسال از ۶۶ هزار و ۲۵۱ نفر تاکنون در مدارس سطح شهرستان ثبت‌نام به‌عمل‌آمده که تعداد ۴۷ هزار و ۷۸۰ نفر در مدارس سطح شهر و ۱۸ هزار ۴۳۶ نفر در روستا‌ها و ۳۵ دانش‌آموز عشایری در سطح مدارس شهرستان در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل می‌شوند که ۱۲ درصد این دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

او با اشاره به کمبود معلم در سطح شهرستان بجنورد بیان کرد: تعداد آمار نیروی انسانی موجود در حال حاضر کمتر از پنج هزار نفر است.

او افزود: جهت کمبود نیروی انسانی از ۱۴۰ نفر معلمان با مدرک کارشناسی دعوت‌شده است که به خدمت خود ادامه بدهند.

امیری با اشاره تعیین تکلیف ساختمان دانشکده دارالفنون گفت: محیط فعلی دانشکده دارالفنون متعلق به آموزش‌وپرورش است و باید در سریع‌ترین زمان ممکن به آموزش‌وپرورش عودت پیدا کند و مقرر است بعد از تحویل گیری زمین در حلقه سنگ مکان را به آموزش‌وپرورش بازگرداند، ولی هنوز اتفاقی برای بازگشت نیفتاده است.

امیری اظهار کرد: در سطح شهرستان بجنورد ۴۰۰ نفر بازمانده از تحصیل وجود دارد که در رده سنی ۶ الی ۱۱ سال هستند که هیچ‌گونه پرونده آموزشی موجود ندارند که ثبت‌احوال و علوم پزشکی برای شناسایی این افراد نیاز است با آموزش‌وپرورش همکاری کنند.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان بجنورد از تحصیل ۶۶ هزار و ۲۵۱ دانش‌آموز در مرکز خراسان شمالی خبر داد و گفت: ۱۲ درصد از این تعداد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

او با اشاره به تعداد قبول‌شدگان کنکور سراسری در سطح شهرستان گفت: در کنکور امسال دانش آموزان شهرستان بجنورد در کنکور امسال موفق به کسب ۵ رتبه دورقمی و قبول‌شدگی ۶۰ نفر از دانش آموزان در رتبه‌های زیر هزار بوده است.

امیری گفت: در روز اول مهر که مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس است زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان اسماء شهرستان بجنورد نواخته خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

تحصیل ۱۲ درصد دانش آموزان بجنوردی در مدارس غیردولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.