معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خواستار راه‌اندازی سامانه آنلاین و برخط برای ثبت و صدور سند پیشران توسعه در فارس شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بابک دین پرست در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس با مشارکت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به بازدید ار ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان در دو مرحله سفر ١٠ روزه، عنوان کرد: بخشی از مشکلات واحد‌های تولیدی خارج از مسائل اعتباری با همدلی حل خواهد شد.

او، به سند پیشران توسعه فارس که طی روز‌های آینده جهت اجرا به استان ابلاغ خواهد شد هم اشاره و عنوان کرد که ۲۱۳ مورد از مسائل بررسی شده در بازدیدها، در این سند پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با تصریح بر اینکه این سند نه محدودیت دارد و نه ثابت است، بیان کرد: بند‌های عمومی این سند بر اجرای اولویت‌های وزارت کشور، طرح‌های اقتصاد مقاومتی و هفت تکلیف فرمانداران تاکید دارد.

دین پرست همچنین هفت تکلیف مشخص برای فرمانداران در سند را حل مشکلات واحد‌های تولیدی تملک شده، واحد‌های تولیدی راکد، واحد‌های تولیدی مشکل دار و بحرانی، واحد‌هایی که بیش از ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و واحد‌هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند، اعلام کرد.

او همچنین عنوان کرد که عملکرد فرمانداران در پایان سال بررسی و از سه فرماندار برتر تقدیر می‌شود.

به گفته دین پرست، هر بندی که نیازمند اصلاح و اضافه شدن دارد، در ادامه اجرا به سند اضافه خواهد شد.

او، سند پیشران توسعه فارس را سندی پویا معرفی کرد و افزود: با تایید استاندار، طرح‌های قابل ارائه به سند اضافه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: همچنین در این سند سه طرح مهمی که منجر به تحقق منویات رهبری می‌شود، با تایید استاندار در اولویت اجرا قرار می‌گیرد.

دین پرست اظهار کرد: همه استانداری‌ها تا پایان دولت تدبیر و امید موظف به اجرای طرح‌هایی هستند که منجر به تحقق منویات رهبری می‌شود.

او، به خام فروشی معادن به عنوان یکی از مسائل مطرح شده در این سفر هم اشاره و عنوان کرد: مقرر شد همکاران سازمان صمت گزارش معادن فعال و غیرفعال استان را اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از ارائه این سند تا پایان روز شنبه ٣٠ شهریور خبر داد و گفت: با حضور وزیر کشور طی روز‌های آینده از این سند رونمایی می‌شود.

استاندار فارس نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: فارس شناسنامه ایران به لحاظ تاریخی، فرهنگی و حتی جغرافیایی است و این شمماسنامه همیشه یکدست خواهد ماند.

عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه جنوب فارس با شمال این استان معنی پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: جنوب فارس پتانسیل زیادی دارد که تلاش داریم توانایی بالفعل این منطقه ادامه و ظرفیت بالقوه آن شکوفا شود.

وی ادامه داد: دولت تلاش زیادی در جنوب فارس انجام داده که انقلاب صنعتی شگرفی در این جغرافیا رخ داده و جنوب این استان در حال توسعه است.

استاندار فارس در پایان تاکید کرد: همیشه پیوستگی جنوب فارس با مرکز این استان حفظ خواهد شد، زیرا جنوب فارس با مرکز و شمال این استان معنی پیدا می‌کند.

در این جلسه مشکلات واحد‌های تولیدی شهرستان‌های مهر، لامرد، لارستان، گراش، قیر و کارزین، فیروزآباد، خنج، زرین دشت، جهرم و فراشبند مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/م

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.