در این گزارش به معرفی مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری، هتل ها، رستوران ها و سوغات شهرستان گناوه می‎پردازیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شهرستان ساحلی گناوه یا بندر گناوه با ۱۳۰ کیلومتر مربع مساحت در استان بوشهر قرار دارد و از دو بخش مرکزی و بندر ریگ تشکیل شده است. این شهرستان دو شهر به نام‌های گناوه و  ریگ و ۳۱ روستا دارد.

شغل بیشتر اهالی شهرستان گناوه با توجه به شرایط جغرافیایی آن، تجارت و صیادی است و کشاورزی در این شهرستان محدود است.

این شهرستان میزبانی بخشی از صنعت نفت را نیز بر عهده دارد و بخشی از مخازن نگهداری نفت خام با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در شهرستان گناوه واقع شده است. همچنین نفت تولیدی از مناطق نفت خیز جنوب ابتدا به وسیله خطوط لوله از تلمبه خانه‌های اهواز، امیدیه و گوره به چندراهه گناوه منتقل و سپس با چند خط لوله زیردریایی به جزیره خارگ وارد می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری شهرستان گناوه

در ابتدا به معرفی جاذبه های گردشگری و مناطق دیدنی گناوه می‎پردازیم و سپس لیستی از موارد مورد نیاز برای سفر به بندر گناوه را مرور می کنیم.

شهرستان گناوه از شهرستان‌های پر بازدید مخصوصا در نوروز است و در زمستان و پاییز هم می توان در آن به گشت و گذار پرداخت. نزدیکی به کشورهای عربی و رونقی که در بازارچه‌های این شهرستان وجود دارد موجب شده همه ساله مسافران برای خرید کردن این شهرستان را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

بازار اصلی بندر گناوه

بندر گناوه یک بازار اصلی و چند بازار دیگر دارد که در آن می توانید همه چیز پیدا و خریداری کنید. از دست ‌فروش ‌هایی که در گوشه و کنار بازار دیده می‌ شوند، هم غافل نشوید؛ زیرا گاهی اوقات از این افراد هم می ‌توانید کالاهای بسیار مناسبی خریداری کنید.

راهنمای کامل سفر به بندر گناوه +تصاویر

ساحل گناوه

ساحل گناوه از زیباترین سواحل ایران است که در سفر به استان بوشهر، نمی توان از دیدن آن و راه رفتن روی ساحلش گذشت.

گناوه سواحلی دارد که پر از صدف است و راه رفتن در آن و تماشای مرغان دریایی که صدایشان کل محوطه را پر کرده می تواند شما را ساعت‌ها مشغول کنند. به خصوص موقع طلوع و غروب آفتاب ساحل را از دست ندهید. صحنه بالا و پریدن دلفین‌ها و تماشای آتش شعله‌های گاز در جزیره خارک و خارگو در شب شما را سر ذوق می‌آورد.

تالاب هله

تالاب و منطقه حفاظت شده هله، سالانه پذیرای هزاران پرنده مهاجر و بومی است، که زمستان خود را در این تالاب می گذرانند. گونه های کمیابی از درنا، غاز خاکستری، فلامینگو، پلیکان پاخاکستری، چوب پا، نوک خنجری، اردک کله سبز، خوتکا و پرندگان نادر دیگری در تالاب هله به وفور یافت می شوند. گردش در حوالی این تالاب را در سفر به بندر گناوه از دست ندهید.

دهکده توریستی مال قائد

دهکده زیبای مال قائد در فاصله کمتر از پانصد متری شمال شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه قرار دارد. این روستای توریستی بیش از چهار هزار نفر جمعیت دارد و دارای چشم اندازی دلپذیر و زیبا از چهار جهت است. دهکده توریستی مال قائد در حال تبدیل شدن به شهر و پرجمعیت ترین روستای بخش مرکزی و شهرستان گناوه است.

دیگر اماکن گردشگری بندر گناوه

از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان گناوه می‌توان به غار تودیو در ۵۰۰ متری شمال شهر گناوه، امامزاده سلیمان بن علی، بوستان‌های ساحلی متعدد، برج خان، حسینیه خان، جزیره‌های جنوبی و شمالی، مسجد خان چهار روستایی، روستای تنگ فاریاب، روستای شول، ساحل قلعه حیدر و ساحل ماسه ای چاهک با جنگل‌های انبوه و دست کاشت، اشاره کرد.

در گناوه کارگاه‌های لنج سازی و گبه بافی متعددی وجود دارد که میتوانید به دیدنشان بروید و مراحل ساخته شدن کشتی‌ها و قایق‌ها را از نزدیک ببینید.


بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به پاریس کوچولوی ایران +تصاویر


سوغات بندر گناوه

خیلی از افراد برای خرید لوازم برقی که قیمت مناسبی دارند به بندر گناوه سفر می کنند، اما این شهر دستاوردها و سوغات دیگری هم دارد.

گبه یکی از صنایع دستی مشهور گناوه است که در این میان گبه روستای شول شهرت جهانی دارد. گبه بافی در گناوه بسیار رایج است و کارگاه‌های گبه و گلیم بافی زیادی در سطح شهر وجود دارد. از دیگر چیزهایی که می توان از گناوه خرید حصیر و سفال است.

راهنمای کامل سفر به بندر گناوه +تصاویر

همچنین به دلیل شغل اصلی مردم این منطقه که ماهیگیری است، مرغوب ترین میگوی دنیا در این منطقه صید می‌شود. از ماهی‌هایی هم که می توانید از گناوه بخرید حلوا ، شوریده، سرخو و هامور است.


بیشتر بخوانید: لیپار عروس چابهار+ تصاویر


رستوران و فست فودهای بندر گناوه

حتما در سفر به بندر گناوه به رستوران و فست فود احتیاج پیدا می کنید.

رستوران سلطانیه
بندرگناوه‎، خیابان جمهوری اسلامی، فرعی ۱۲ جنوبی

رستوران آلنوش
بندرگناوه‎، پارک ساحلی، رو به روی بلوار شیلات

راهنمای کامل سفر به بندر گناوه +تصاویر

رستوران سنتی شبستان
بندرگناوه‎، خیابان شیلات

رستوران بل پاسی
بندر گناوه، بلوار چمران، نبش جفره، مجموعه رستوران بل پاسی

فست فود بیروت و میرزا و چند رستوران و فست فود دیگر هم در گناوه وجود دارند.

لیست هتل ها و اقامتگاه های بندر گناوه

هتل خلیج فارس گناوه
بندرگناوه‎، خیابان ساحلی

هتل خور گناوه
بندرگناوه‎، بلوار بسیج غربی

هتل آپارتمان محبی
بندرگناوه‎، خیابان طالقانی

سوئیت و اقامتگاه هایی هم هست که می توان در ورودی یا سطح شهر گناوه پیدا کرد.

راهنمای کامل سفر به بندر گناوه +تصاویر


بیشتر بخوانید: کرمانشاه را بهتر بشناسید + تصاویر


لیست بیمارستان های گناوه + آدرس و شماره تلفن

بیمارستان اميرالمومنين گناوه

بندر گناوه، بعد از پليس راه - تلفن: ۲۳۲۳۴۶۲۴-۰۷۷

بیمارستان سوانح و سوختگي شهرستان گناوه

بندر گناوه، کیلومتر ۵ جاده بوشهر، جنب بیمارستان امیرالمومنین (ع) - تلفن: ۳۳۱۲۴۶۰۰-۰۷۷

درمانگاه تخصصی شهید مطهری (تامین اجتماعی)

بندر گناوه، چهارراه ناخدا حمزه، خیابان پاسداران - تلفن: ۷-۳۳۱۲۵۳۰۶-۰۷۷

ساحل زیبای بندر گناوه

بیشتر بخوانید: سفر به الماس سبز + تصاویر


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.