ناظر گمرکات خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز از افزایش ۷۹ درصدی صادرات کالا از استان خوزستان به سایر کشور‌ها در ۶ ماهه اول امسال خبر داد.

غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آخرین وضعیت صادرات و واردات کالا از طریق گمرک خوزستان را تشریح کرد.

او افزود: در ۶ ماهه اول امسال، ۵ میلیارد و ۳۱۳ میلیون دلار انواع کالا به سایر کشور‌ها صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی ۷۹ درصد افزایش نشان می‌دهد، ضمن اینکه میزان صادرات در مدت مذکور از لحاظ وزنی تغییری نداشته که این موضوع نشان دهنده ارزش افزوده کالا‌هایی است که در مدت مذکور صادر شده اند.

بلوطی میرزا درخصوص وزن کالا‌های صادراتی تصریح کرد: حدود ۷ میلیون و ۵۸۳ هزار تن در ۶ ماهه نخست سال جاری انواع کالا‌ها به خارج از کشور صادر شده، این در حالی است که در مدت مشابه پارسال، بیش ۸ میلیون تن کالا صادر شده است.

این مقام مسئول، سهم استان خوزستان در صادرات کالا به سایر کشور‌ها به خصوص عراق را ۸۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان صادرات، افزایش ۱۰۵ درصدی را نشان می‌دهد.

استان خوزستان یکی از مبادی صادرات و واردات کالا به شمار می‌رود که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

نگاهی به میزان صادرات کالا به آنسوی مرزها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار