یادواره ۲۳۰ شهید در شهرستان هریس برگزارشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سردار محمد طهرانی مقدم برادر سردار شهید حسن طهرانی مقدم در یادواره شهدای شهرستان هریس گفت: افزایش قدرت نظامی جبهه مقاومت در منطقه، حاصل تلاش «سردار شهید طهرانی مقدم» بود.

محمد طهرانی مقدم در مورد خصوصیات بارز شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران تصریح کرد: حاج حسن با مدیریت خاص بسیجی خود و با استفاده از تکنولوژی روز و اعتماد به جوانان توانسته بود تعدادی از متخصصین را گرد هم جمع کند. او بر دل‌ها مدیریت می­ کرد و همه گروه هم با جان و دل دوست داشتند تا هر آنچه حاجی می­ گوید انجام دهند.

این یادگار دفاع مقدس ابراز داشت: شهید طهرانی مقدم علاوه بر فعالیت در حوزه موشکی، ۵۰ ابداع و اختراع را در کارنامه خود داشت که یکی از آنها، اختراع سوخت جامد برای موشک بود که به ثبت رساند. او با استفاده از همین سوخت جامد توانست سیستم موشکی حزب الله لبنان را راه اندازی کند و صد‌ها سکوی پرتاب موشک را در لبنان مستقر کند. همین تدبیر حاج حسن باعث شد تا رژیم اشغالگر قدس در تجاوزات خود زمین گیر شود. رژیم غاصب اسرائیل این را فهمید که اگر قصد رویارویی با جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان را داشته باشد و بخواهد از سامانه موشکی خود استفاده کند مطمئناً جواب دندان شکنی دریافت خواهد کرد.

تقویت مقاومت در منطقه یکی از تلاش‌های حاج حسن بود. هدف دشمن این بود تا سد مقاومت را بشکند، اما نتوانست این نشان از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد که حاصل تلاش جهادگران بی ادعا است.

محمد طهرانی مقدم تأکید کرد: او با بهره ­گیری از پتانسیل نخبگان و ظرفیت داخلی بدون آنکه منتظر اجنبی و بیگانه باشد در شدّت و حِدّت تحریم ­ها، کشور را به جایی رساند که ایران اسلامی به مهمترین قدرت موشکی جهان تبدیل شد. امروز اگر مسئولین ما این روش مدیریتی را در عرصه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ پیاده کنند و به جوانان اعتماد داشته باشند و به این درک برسند که جوانان می ­توانند در این حوزه‌ها نیز موفق خواهند بود.

او در پایان گفت: اگر علم را با تفکر بسیجی توسعه دهیم به دانشمندان برجسته تبدیل خواهیم شد و آن زمان است که کشور را به اقتدار خواهیم رساند، ولی اگر علم بدون تفکر بسیجی و بدون توجه به ارزش‌ها اوج بگیرد به کشوری تبدیل خواهیم شد که نیم خور غربی­‌ها را استفاده می­ کنیم.

این مراسم با مداحی حاج حسین حضرتی مداح اهل بیت عصمت وطهارت به پایان رسید.

 

انتهای پیام/ش

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.