عضو شورای شهر تهران از رفتار گزینشی در منع به کار گیری بازنشستگان انتقاد کرد.

کسانی که 30 سال سنوات خدمتی‌شان پر شده باید بازنشسته شوندحجت نظری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آیین نامه استخدامی شهرداری‌ها بسیار قدیمی و مربوط به ۴۰سال قبل است گفت: متاسفانه هیئت وزیران تا به امروز این آیین نامه را به روز نکرده و لذا باید از طریق هیئت وزیران مفاد آن اصلاح شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان اداری و استخدامی باید نظراتش را اعلام کند اظهار کرد: با این وجود معتقدم بر اساس همان ایین نامه هم معاونت منابع انسانی باید به برخی از مسائل مانند ادامه به کار افرادی که 30 سال سنوات خدمتی آنها پر شده ورود کند و به طور جدی عمل کند.


بیشتر بخوانید: شاغلینی که سنوات خدمتی آن‌ها پر شده مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند/ کارکنان دولت تا پایان عمر کارمند دولت هستند


او تاکید کرد: اگر واقعا به دنبال جوان گرایی هستیم باید به خروجی سیستم سرعت دهیم و پس از پر شدن سنوات خدمتی افراد آنها را به عنوان بازنشسته خارج کنیم تا جوان‌ها جایگزین شوند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قانون منع به کار گیری بازنشستگان که از سال گذشته اجرایی شد،‌ گفت: این قانون در خصوص به کار گیری بازنشستگان است و فرق ندارد که یک شخص بازنشسته شده باشد و به خدمت برگردد یا اینکه زمان بازنشستگی او فرا رسیده باشد و لذا در هر دو حالت باید از کار کناره گیری کنند.

او در پایان با انتقاد از رفتار گزینشی در منع به کار گیری بازنشستگان گفت: برخی افراد علیرغم پرشدن سنوات خدمتی‌شان در حال ادامه به کار هستند و لذا مشاهده می‌شود در جایی که اراده‌ای برای کنار گذاشتن شخص بازنشسته  وجود دارد او کنار گذاشته می‌شود و در جایی که چنین اراده‌ای نباشد از او چشم پوشی می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار