همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس رژه اقتدار نیرو‌های مسلح در ارومیه و دیگر شهرستان‌های استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،  همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس رژه اقتدار نیرو‌های مسلح با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری،استاندار آذربایجان  غربی ،مسئولان لشکری، استانی و شهرستان در ارومیه و دیگر شهرستان‌های استان  برگزار شد.

دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا دارد

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در  مراسم رژه نیرو‌های مسلح مستقر در ارومیه گفت: دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و هفته دفاع مقدس فرصتی برای یادآوری رشادت‌ها و ایستادگی‌های فرزندان این مرز و بوم است.

آغاز رژه اقتدار نیرو‌های مسلح در آذربایجان غربی

سردار شهسواری افزود: پیام امروز تجدید میثاق با ولایت فقیه، پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و اشدا علی الکفار است.

رزمندگان اسلام با اتکا به روحیه ایمان توانستند بر دشمنان فائق آیند

آیت ا... قریشی یکی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در مراسم رژه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران‌مستقر در ارومیه با اشاره به این که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با اتکا به روحیه ایمان و خداباوری توانستند بر دشمنان انقلاب اسلامی فائق آیند گفت: همین روحیه معنوی باعث شده تا ایران اسلامی در چهل سال گذشته در میادین مختلف پیروز باشد و فرهنگ ایستادگی و مقاومت را به اقصی نقاط جهان صادر کند.

آغاز رژه اقتدار نیرو‌های مسلح در آذربایجان غربی

دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در مراسم رژه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران  گفت:دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که در آن دوران مردم ایران اسلامی با وحدت و همدلی تمام توطئه‌ها استکبار جهانی را خنثی کردند.

او  با اشاره به برخی از دلایل آغاز جنگ تحمیلی نیز گفت: دشمن بعثی با تحریک سران رژیم‌های استکباری و با هدف اصلی جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی ایران به نقاط مختلف دنیا، در ۳۱ شهریور سال ۵۹ به ایران حمله کرد و خیال می‌کرد در یک هفته می‌تواند تهران را اشغال کند.

شهریاری اضافه کرد: مردم غیرتمند ایران اسلامی در آن دوران با تکیه بر وحدت و همدلی و با هدایت‌های داهیانه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در مقابل دشمن بعثی و سلطه گران ایستادند و علی رغم عدم برخورداری از تسلیحات پیشرفته نظامی و با دست خالی رشادت‌های بی نظیری را خلق کردند.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رشادت‌های بی نظیر رزمندگان با کمترین امکانات نظامی، وجود معنویت در میان رزمندگان، رعایت ارزش‌های اسلامی و مدارا و رفتار اسلامی با اسرا در جنگ از بارزترین ویژگی‌های دوران دفاع مقدس است که این دستاورد‌ها و این فرهنگ ایثار و مقاومت باید برای نسل جوان امروز تبیین شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: امروز نیز کشور در شرایط دفاع مقدس قرار دارد؛ دشمن در حال حاضر با اعمال شدیدترین تحریم‌ها که نمونه بارزی از تروریسم اقتصادی است، معیشت، سلامت و اقتصاد مردم را مورد هدف قرار داده است.

شهریاری بیان کرد: بی تردید ملت بزرگ ایران اسلامی با درک شرایط و با اتحاد و همدلی و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری از این برهه دشوار نیز با سربلندی و اقتدار عبور و آینده‌ای درخشان برای این کشور رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/م

آغاز رژه نیروهای مسلح آذربایجان غربی در ارومیه

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.