مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: این بارش‌های رگباری امسال سبب ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن مسیر‌ها و احتمال رخ‌دادن سیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جعفر نعمتی مدیرکل هواشناسی لرستان  با بیان اینکه این بارش‌های رگباری امسال سبب ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن مسیر‌ها و احتمال رخ‌دادن سیل می‌شود گفت:دستگاه‌های اجرایی لرستان تمهیدات لازم مقابله با سیلابی شدن مسیر‌ها را به کار گیرند.

 نعمتی  در جلسه شورای مدیریت بحران استان لرستان در مورد پیش‌بینی سیلاب‌های احتمالی در فصل پاییز و زمستان سال ۹۸ اظهار داشت: متاسفانه با افزایش باد‌های گلخانه‌ای در روند فعالیت بارش‌ها تغییراتی ایجاد می‌شود.

او افزود: یعنی بارش‌ها که باید روند طبیعی خودشان را طی کنند و به صورت متناوب و چندروزه رخ دهند از روند خارج شده و به صورت بارش‌های رگباری شدید در بازه زمانی کوتاه رخ می‌دهند.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه این بارش‌های رگباری سبب ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن مسیر‌ها و احتمال رخ‌دادن سیل می‌شوند، عنوان کرد: بنابراین براساس این سناریو احتمال رخ دادن بارش‌های سنگین و نیمه‌سنگین در استان دارد و ما باید آمادگی لازم را در این زمینه را داشته باشیم.

نعمتی بیان کرد: پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی به صورت سه ماهه است و براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده بارش‌ها در سه ماه شهریور، مهر و آبان سال ۹۸ نرمال است.

او بیان کرد: هفته آینده پیش‌بینی فصل پاییز به صورت مکتوب برای ادارات و نهاد‌های مربوطه استان ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/ر

احتمال سیلابی شدن مسیل‌های لرستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.