رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: تمام ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر به زائران اربعین رایگان است.

محمدتقی حلی ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تهیه تمام دارو‌های مورد نیاز پیاده روی اربعین اظهار کرد: تقریبا ۱۶۰ تن دارو برای پیاده روی اربعین بسته بندی شده که اول ماه صفر مصادف با هشتم مهرماه آماده ارسال به کشور عراق ارسال می‌شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت بیان کرد: تمام خدمات درمانی که توسط پایگاه‌های درمانی هلال احمر به زائران اربعین ارائه می‌شود، رایگان است و زائران نباید مبلغی را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید: اقدامات و تدابیر هلال احمر در اربعین ۹۸


او افزود: پایگاه‌های درمانی یا بیمارستان‌های عراقی برای زائران رایگان نخواهد بود، مگر در صورت بروز حادثه و خدمات اورژانسی که ممکن هزینه‌ای دریافت نشود.

حلی ساز عنوان کرد: در پیاده روی اربعین که یک حماسه حسینی است، جمعیت هلال احمر به تمام زائران حسینی در صورت نیاز خدمات درمانی ارائه خواهد داد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به تاریخ ارسال دارو‌ها به کشور عراق گفت: ۱۶۰ تن دارو که بسته بندی شده است، در تاریخ اول ماه صفر مصادف با هشتم مهرماه به کشور عرا ق ارسال و در بین پایگاه‌های درمانی قبل از ورود زائران توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال دارو‌ها به عراق هشتم مهر ماه

برچسب ها: هلال احمر ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۱۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : لبیک یا حسین ع :
الحسین ع یجمعنا حضرت ارباب امام حسین ع ناخدای کشتی نجاتیست برای کل بشریت در تمامی زمانها و مکانها ای انسانهای روی کره زمین بشتابید و خودتان را در این اقیانوس طوفانی خطرناک به کشتتی عظیم نجاتت اباعبدالله الحسین ع برسانید تا غرق نشدیت در دنیای فانی ، هرسال ابا عبدالله الحسین ع از اول محرم تا روز اربعین حسینی ع فریاد می زند با صدای رسا و به کل بشریت و انسانیت می گوید هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی به معنای «آیا یاری کننده‌ای هست که مرا یاری کند؟» آیا کسی هست که کمکم کنه که دستش رو بگیرم تا به سمت سعادت و بهشت ببرمش؟ امام حسین ع پیشتر در منزلگاه قصر بنی مقاتل هنگامی که عبیدالله بن حر جعفی را به یاری طلبید و او عذر آورد، از عبیدالله خواست که از آنجا برود چرا که اگر صدای استغاثه امام را بشنود و اجابت نکند، خدا او را هلاک می‌کند.»
1- در آغاز نبرد؛ هنگامی که دو سپاه روبروی هم قرار گرفتند، امام حسین(ع) صدا زد: «أَمَا مِنْ مُغِیثٍ یُغِیثُنَا لِوَجْهِ اللهِ؟ أَمَا مِنْ ذَابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله؟»؛ «آیا دادرسى نیست که براى رضاى خدا به داد ما برسد؟ آیا دفاع‌کننده‌اى نیست که از حریم رسول خدا دفاع کند؟». که به دنبال آن، حرّ بن یزید ریاحی از سپاه عمر بن سعد جدا شده و به امام حسین(ع) پیوست و به درجه شهادت رسید.
2- وقتی که امام حسین(ع) دید که جوانان و دوستانش همه کشته شده و روى زمین افتاده‌اند تصمیم گرفت که خود به جنگ دشمن برود، پس چنین صدا زد: «هَلْ مِنْ ذَابٍّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله ؟ هَلْ مِنْ مُوَحِّدٍ یَخافُ اللهَ فِینا هَلْ مِنْ مُغِیثٍ یَرْجو اللهَ بِإِغاثَتِنا هَلْ مِنْ مُعِینٍ یَرْجو مَا عِنْدَ اللهِ فِی إِعانَتِنا»؛ «آیا کسى هست که از حرم رسول خدا دفاع کند؟ آیا خداپرستى هست که درباره ما از خداوند بترسد؟ آیا دادرسى هست که به امید پاداش خداوندى به فریاد ما برسد؟ آیا یاورى هست که به امید آنچه نزد خدا است ما را یارى کند؟».
این‌جا فرد دیگری به یاری حضرتشان نشتافت و حضرتشان غریبانه به شهادت رسید.
والسلام و صلوات التماس دعا .
هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی : لبیک یا حسین ع .
آخرین اخبار