به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،داود علیمحمدی مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم درباره نوبت دهی درمراکز درمانی تامین اجتماعی گفت: به منظور دسترسی عادلانه خدمات درمانی در مراکز تامین اجتماعی، کاهش ازدحام مراجعین در مراکز درمانی، جلوگیری از اتلاف وقت و طولانی شدن زمان دریافت خدمت، روشهای متعدد نوبت دهی برای مراکز درمانی تامین اجتماعی برنامه ریزی و اجرایی شده است.
او بیان کرد: هر مرکز درمانی تامین اجتماعی قم شامل بیمارستان امام رضا (ع)، پلی کلینیک بوعلی، پلی کلینیک ۲۲ بهمن، دی کلینیک دکتر غرضی از طریق سیستم تلفنی گویا، اینترنتی (dqom.tamin.ir)، موبایلی #۲۵*۱۴۲* و حضوری بیماران خود را بر اساس امکانات و ظرفیت موجود که بهطور میانگین ۴ هزار نفر است پذیرش میکنند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از منابع درمان بیمه شدگان در استان قم به بخش درمان مستقیم و ۷۵ درصد منابع به مراکز طرف قرارداد اختصاص دارد، اظهار کرد: بیمه شدگانی که موفق به دریافت نوبت در مراکز درمانی تامین اجتماعی نمیشوند، تصور میکنند که نوبت دهی دارای مشکل است در حالی که تقاضا بسیار بیشتر از تعداد ظرفیت درمراکز تامین اجتماعی بوده و مجموعه درمانی تامین اجتماعی با همه ظرفیت و امکانات در حال خدمت رسانی به بیمه شدگان است که سالانه تعداد پذیرش از مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بار مراجعه عبور میکند.
علیمحمدی یادآورشد: برای استفاده بهینه بیمه شدگان از خدمات درمان مستقیم برنامههای متعددی از جمله اجرای کامل طرح نسخه الکترونیک، تشکیل پرونده الکترونیک بیماران مزمن، اجرای طرح نظام ارجاع برای ارائه خدمات مناسب تخصصی و نظارت هوشمند برای ارتقاءکیفی درمان در حال انجام است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمهای، نخستین خریدار درمان و دومین تولید کننده درمان است گفت: اگر همه مراکز درمانی استان نیز در مالکیت سازمان تامین اجتماعی باشد با توجه به میزان بیمه شدگان باز هم تعدادی موفق به اخذ نوبت در همان روز نخواهند شد، بنابر این مراکز درمانی تامین اجتماعی استان قم با ظرفیت و استعداد چهار مرکز و بیش از ۶۵۰ پرسنل در کنار مراکز دولتی و خصوصی در خدمت نظام سلامت استان فعالیت میکنند.
انتهای پیام/ح