غلامرضا کاتب گفت: تمدید قانون معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق و گاز در سال جاری و صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف در دستور کار مدیران مدارس قرار گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در آئین آغاز سال تحصیلی جدید و زنگ مهر و مقاومت به میزبانی دبیرستان پسرانه امام رضا (ع) دوره دوم، ضمن بیان اینکه حمایت از آموزش‌ و پرورش یکی از مهم‌ترین سیاست‌های مجلس شورای اسلامی در تصویب لایحه بودجه امسال بودگفت: قانون معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب و برق و گاز در سال ۹۸ تمدید شده است.

او با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی بیان کرد: اگر مدرسه‌ای از حد مجاز مصرف انرژی فراتر رود باید هزینه مصرف آن را پرداخت کند.

افزایش ۳ درصدی سهم اعتبارات آموزش‌وپرورش

نماینده مردم گرمسار و آرادان بابیان اینکه سهم اعتبارات آموزش‌ و پرورش از بودجه عمومی کشور سه درصد افزایش داشت، اضافه کرد: ۱۰ درصد از اعتبارات بودجه سال ۹۶ به وزارت آموزش‌ و پرورش اختصاص داشت که این رقم در سال ۹۸ به ۱۳ درصد افزایش یافت.

کاتب با اشاره به کمک‌های مالی ویژه به وزارت آموزش‌ و پرورش بیان کرد: ۵۰ درصد عوارض شرکت گاز برای تقویت اعتبارات آموزش‌ و پرورش در سال جاری اختصاص‌یافته است.

او اظهار داشت: بهره‌برداری از ظرفیت ویژه خیران در کمک‌های مالی به اعتبارات آموزش‌ و پرورش و تأمین هزینه‌های این وزارتخانه در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان بابیان اینکه نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در یک دهه گذشته به ۴۰ درصد رسیده است، تصریح کرد: در سال ۹۸ این نرخ به ۴۷ درصد است که این امر لزوم تقویت مهارت‌آموزی به نسل جدید را در بستر مدارس محسوس می‌کند.

کاتب بابیان اینکه در شرایط فعلی راهی جز تلاش برای مهارت افزایی در راستای خود اشتغالی وجود ندارد، یادآور شد: فراگیری یک مهارت توسط هر دانش‌آموز می‌تواند زمینه لازم برای کاهش نرخ اشتغال را در آینده فراهم کند.

او با اشاره به مشکلات حوزه آموزش‌وپرورش در گرمسار و آرادان تأکید کرد: جذب اعتبارات برای نوسازی مدارس و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این منطقه از اولویت‌های مهم و اساسی است.

دریافت قیر رایگان برای آسفالت مدارس گرمسار و آرادان

نماینده مردم گرمسار و آرادان از دریافت قیر رایگان برای آسفالت و بهسازی مدارس این شهرستان‌ها خبر داد و گفت: حضور خیران در تکمیل پروژه‌های بهسازی و نوسازی مدارس گرمسار و آرادان مؤثر است و باید از این ظرفیت بهره‌برداری شود.

کاتب بابیان اینکه نوسازی مدارس تخریبی در اولویت نخست تکمیل پروژه‌ها است، افزود: حفظ امنیت دانش آموزان و استانداردسازی زیرساخت‌های آموزشی از دیگر مسائل اولویت‌دار در این حوزه است.

انتهای پیام/ م

 

برچسب ها: وزارت نیرو ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.