رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای حمایت از واحد‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از احیای ۳۲ واحد صنعتی در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان طی سال گذشته و امسال در حمایت از واحد‌های صنعتی تسهیلات کم بهره پرداخت شده تا برخی از واحد‌های تولیدی توان خود را در این عرصه بازیافته و با انسجام، روند تولیدی خود را ادامه دهند.

او بیان کرد: به دنبال سیاست‌های رونق تولید و تاکید استاندار اردبیل بر پیگیری حل مشکلات واحد‌های صنعتی در سالجاری ۳۲ واحد راکد و نیمه فعال در استان اردبیل احیا شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: مشکلات فراروی بخش صنعت و استراتژی تعریف شده برای تقویت این حوزه طلب می‌کند تا با یک حرکت جهادی و تلاش مضاعف بتوانیم بخش صنعت را که پیشران توسعه و اشتغال است، مورد حمایت جدی قرار دهیم.

صادقی با اشاره به سیمای صنعت استان در چهار دهه گذشته و روند فعلی این بخش در گذر از پنج مرحله تاریخی بیان کرد: در مرحله اول که بعد از پیروزی انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی است ما شرایط خاصی را در کشور تجربه کردیم و نتوانستیم از توسعه صنعتی به دلیل شرایط جنگ و خرابی‌های ناشی از آن بهره‌ای ببریم.

او گفت: از سال ۷۲ تا ۸۰ روند جهشی بخش صنعت در استان شروع شد که ماحصل آن احداث کارخانه سیمان، آرتاویل تایر، کشتارگاه، نئوپان خلخال و ... بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به حمایت دولت وقت در دهه ۸۰ از صنایع کوچک و راه‌اندازی دو شهرک صنعتی در اردبیل اشاره کرد و افزود: به دنبال این سیاست مناسب در وزارت متبوع، کارخانه‌هایی همچون ذوب آهن، سینافن خودرو و سوله‌سازی‌های مختلف به همراه آب معدنی پاک آب سبلان و آرتاپلاست راه‌اندازی شد و به دنبال آن با تزریق تسهیلات زودبازده ۵۰۰ طرح صنعتی نیز مجوز فعالیت گرفتند.

صادقی ادامه داد: با کمرنگ شدن تسهیلات بانک‌ها در اوایل دهه ۹۰ همچنان توسعه متوازن مدنظر قرار گرفت به طوری که در یک مقطع واحد‌هایی همچون تسنیم نوش، اونیک سفال و همچنین سبلان پارچه شکل گرفت که برخی از آن‌ها نیز با مشکلاتی در ادامه فعالیت خود روبرو شدند.

او اضافه کرد: در شرایط کنونی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان برخی از واحد‌های ما در انتقال تکنولوژی و ارز با مشکلاتی روبرو هستند و ۳۴ درصد واحد‌های تولیدی استان به تعداد ۳۹۲ واحد به تعطیلی کشیده شده‌اند با تاکید استاندار اردبیل از ابتدای امسال قرار شد احیای ۱۵۸ واحد در دستور کار مدیران و بانک‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

تعطیلی ۳۴ درصد واحد‌های تولیدی استان اردبیل

برچسب ها: واحد صنعتی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.