پذیرایی از ۲۲ هزار زائر اربعین حسینی توسط موکب‌های اردبیلی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: در اربعین حسینی امسال موکب‌های اردبیلی در داخل ایران و کشور عراق از ۲۲ هزار زائر اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اسفندیار هوشیار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل ظهر امروز در جلسه هماهنگی اعزام زائرین اربعین حسینی ضمن قدردانی از عملکرد اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل به لحاظ انجام تمهیدات لازم در اعزام و بازگشت زائرین اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین گفت: امسال نسبت به سال گذشته استقبال برای ایجاد موکب‌ها افزایش یافته وشاهد افزایش دو برابری اخذ مجوز موکب‌ها برای خدمات رسانی به زوار امام حسین (ع) در ایام اربعین هستیم.

او با اشاره به اینکه بالای ۵۰ درصد این موکب‌ها در داخل ایران و مابقی نیز در کشور عراق به زوار خدمات دهی خواهند کرد افزود: این موکب‌ها از سوم مهر ماه در مسیر‌های معین مستقر شده و روزانه به ۲۲ هزار زائر در قالب ارائه تغذیه (صبحانه ناهار و شام) خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل از آمادگی تمامی کمیته‌ها و دستگاه‌های مربوطه برای انجام هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: موکب‌ها در ۴ نقطه ایران و عراق جهت استقبال از زائران مستقر می‌شوند و زائران می توانند از امکانات موجود بهداشتی، حمل ونقل و تغذیه در این موکب‌ها برخوردار شوند.

هوشیار در این ایام عبور خانواده‌ها با تریلی را ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت:با توجه به اینکه کرایه حمل ونقل و خودرو در عراق هزینه‌های زیادی را برای زائران متحمل می‌کند گفت: در این خصوص نیز تمهیداتی انجام شده و از خیرین و دستگاه‌های اجرایی خواست در کنار کمک‌های نقدی و جنسی در این زمینه هم مشارکت‌های لازم را داشته باشند.

سردار اکبری، رئیس موکب امام رضا (ع) در شهر بلد عراق نیز از تلاش‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در ایجاد بستر مناسب جهت استقبال از زائران کشور‌های حوزه قفقاز، روسیه، گرجستان وجمهوری آذربایجان در پایانه مرزی بیله سوار قدردانی کرد و گفت: گشاده رویی و برخورد مناسب با زائران خارجی اباعبدالله الحسین (ع) نماد و چهره‌ی زیبای حکومت اسلامی را به نمایش گذاشته و باید برخورد‌ها با زوار امام حسین (ع) طوری باشد که شان حکومت اسلامی نیز حفظ شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز از آمادگی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس مجموعه سپاه و بسیج برای جابه جایی زائران ایرانی به کشور عراق خبر داد و تصریح کرد: امسال زمینه استقبال از ۱۰ هزار زائر خارجی را با همکاری راهداری در پایانه مرزی بیله سوار فراهم کرد ایم و مقرر شده سوختگیری ناوگان‌ها نیز در داخل پایانه مرزی انجام شود.

سعیدی، مدیر عامل سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری اردبیل نیز از اعزام ۴۰ دستگاه اتوبوس خط واحد شهرداری برای جابه جایی زائران در داخل پایانه مرزی مهران در استان ایلام خبرداد و اظهار کرد: امیدواریم با تجهیز همه امکانات امسال نیز این ماموریت خطیر فرهنگی را به نحو شایسته به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/ح

موکب‌ها در ۴ نقطه ایران و عراق جهت استقبال از زائران مستقر می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.