مسئول منطقه اوراسیا یونسکو گفت: هم اکنون ۲۴ اثر تاریخی ایران به ثبت جهانی رسیده است.

ثبت جهانی ۲۴ اثر تاریخی ایران در یونسکوبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جینگ فنگ (JIAN Feng))، مسئول منطقه اوراسیا یونسکو در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دبیر کل یونسکو، همدان را میزبان مناسبی برای این همایش معرفی کرده است و به عنوان هماهنگ کننده میراث فرهنگی افتخار می‌کنم در این اجلاس حضور دارم.

او همدان را شهری مشهور در صنایع دستی و جاذبه‌های تاریخی معرفی کرد و افزود: این همایش با همکاری خوب جمهوری اسلامی، کمیسیون یونسکو و وزارت میراث فرهنگی توانسته میزبان مناسبی باشد.

این مسئول از حمایت مالی سازمان میراث فرهنگی در کشور‌های ژاپن و کره جنوبی برای برگزاری این همایش تقدیر کرد و ادامه داد: هم اکنون ۲۴ اثر تاریخی ایران به ثبت جهانی رسیده است و در سال ۲۰۱۸ ثبت جنگل‌های ایران و در سال ۲۰۱۹ ثبت جهانی آثار تاریخی استان فارس انجام شد.

جینگ فنگ اظهار داشت: یونسکو اهمیت فراوانی به حفظ و حراست از آثار طبیعی و فرهنگی کشور‌ها دارد و ایران در این سطح مطلوب عمل کرده است.

او اضافه کرد: حفاظت و توسعه پایدار از میراث جهانی جزو برنامه‌های اصلی سازمان ملل متحد برای سال ۲۰۳۰ است و همین رویکرد فرصت بسیار خوبی را مهیا ساخته تا در حفظ و مدیریت آثار بیشتر تلاش کنیم.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه در یونسکو جاده ابریشم را جاده‌ای با تمدن و میراث به جا مانده از کشور‌های مسیر این جاده دانست و اظهار داشت: برای پیاده سازی اهداف ما نمایندگان از کشور‌های مختلف در این همایش حضور دارند.

جینگ فنگ گفت: این همایش‌ها مسیر را برای ثبت جهانی آثار تاریخی در کشور‌های مسیر جاده ابریشم فراهم کرده است.
او بیان کرد: بر اساس توافق در سال ۲۰۱۲ به کشور چین فرصت داده شد طرح موسوم به شبکه جاده‌های ابریشم برای ثبت جهانی شد ن معرفی کنند و توانستند این جاده را به ثبت جهانی درآورند.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه در یونسکو خواستار تلاش کشور‌ها برای ثبت آثار فرهنگی جهانی شد و افزود: ثبت جاده ابریشم نخستین اثری است که با همت کشور‌های مختلف به عنوان آثار تاریخی ثبت شده است.

مسوول منطقه اوراسیا سازمان یونسکو گفت: ایران ظرفیت‌های زیادی برای ثبت جهانی آثار تاریخی دارد و تاکنون ۲۴ اثر تاریخی این کشور ثبت جهانی شده اند.
انتهای پیام/ا

ثبت جهانی جاده ابریشم با تلاش کشور‌های مختلف انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.