رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ۸ نفر از متهمان پرونده شرکت خانوادگی تولید هیدروکربن و صادرات غیر قانونی سوخت دستگیر شدند.

محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان   گفت: در این پرونده فساد اقتصادی افرادی با تشکیل یک شرکت خانوادگی به بهانه تولید هیدروکربن اقدام به خرید مواد اولیه سوخت از طریق بورس میکردند.

او با اشاره به اینکه این افراد انواع سوخت خریداری شده را بجای استفاده و تبدیل به هیدروکربن در کارخانه، به افغانستان و پاکستان صادر میکردند افزود: نکته مهم اینجاست که این قاچاق سوخت به طور قانونی و تحت عنوان صادرات انجام میشده، این افراد با پرداخت رشوه به افراد ضعیف النفس در سازمان گمرک و وزارت صمت توانسته بودند سوخت را صادر کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: مبالغ حاصل از این صادرات هم به طور مستقیم به حساب این افراد واریز نمیشده بلکه ابتدا به حساب یک محموعه خیریه واریز و سپس توسط این افراد برداشت انجام می‌گرفته است.

محمدرضا حبیبی تصریح کرد: این متهمان با اموال حاصل از این صادرات تا کنون بیش از ده‌ها هکتار زمین و یک روستا در شمال کشور خریداری کرده اند که با انجام تحقیقات همه زمین‌ها توقیف شده است.

او در پایان گفت: ۸ نفر از متهمان اصلی این پرونده دستگیر شده و ۱۱۵ میلیارد تومان وجه نقد به علاوه املاک خریداری شده توقیف شده است و تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ی



صادرات غیرقانونی سوخت با پاکستان و افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار