رئیس مجلس گفت: خانه ملت از تدبیر دولت در برداشتن گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای حمایت می‌کند.


مجلس از برداشتن گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای حمایت می‌کند/ آمریکا و عربستان در جنگ ناجوانمردانه علیه ملت یمن به بن‌بست رسیده‌اندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز سه‌شنب ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به معلمان، مربیان، دانشجویان و دانش‌آموزان، گفت: امیدواریم سال تحصیلی جدید با حضور وزیر جدید آموزش و پرورش که اخیرا توانسته رای اعتماد را در مجلس دریافت کند، گام‌های بلند در راه اجرای سند تحول آموزش و پرورش بردارد.

او ادامه داد: امیدواریم با روش جدید و زمان‌بندی مناسب این اقدامات صورت عینی یابد و لازم است کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وزارت آموزش و پرورش این امر را مطالبه کند تا هم کیفیت کار آموزش و پرورش و هم کرامت معلمان و منزلت آن‌ها سامان دقیق‌تری یابد.

بیشتر بخوانید: دشمنان از تجاوز مستقیم نظامی به کشورمان ترسان هستند/ با کشورهای منطقه خصومت نداریم/نتیجه تجاوز به کشور قطعا انهدام و اسارت خواهد بود 

لاریجانی همچنین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ارتش، سپاه و بسیجیان اظهار کرد: نیروهای مسلح توانستند با میراثی که از دفاع مقدس دارند، امروز هم با سلحشوری از منافع ملی و امنیت ملی کشور پاسداری کنند.

رئیس مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از تدبیر دولت در برداشتن گام سوم در موضوع برنامه هسته‌ای حمایت می‌کند، گرچه برخی از دول حرف‌های نسنجیده زدند، ولی منطق ایران در این موضوع روشن است، ما در توافق هسته‌ای تعهداتی در قبال تعهدات طرف مقابل داشتیم.

او افزود: رئیس جمهور آمریکا این تعهدات را بهم زد و دیگران هم تلاش درستی در ایجاد توازن صورت ندادند بنابراین سیاست میزان تعهد در مقابل تعهد طرف مقابل سیاست عادلانه و مقبولی است و درشت‌گویی در مقابل سخن عادلانه هیچ شخصی نمی‌پذیرد. ناپسندی کار کسانی است که در مقابل حرف حق پیشنهاد راه حل به سوی فرافکنی و غوغا‌سالاری در میدان دیگر می‌کنند و دعوای طولانی مدت در منطقه را در ماجرای جنگ یمن به آوردگاه تبلیغاتی علیه ایران تبدیل می‌کنند.

لاریجانی تصریح کرد: آمریکا و عربستانی که جنگ‌های منطقه را در چند دهه اخیر باعث شده‌اند و در اکثر جنگ‌ها رد پای آنها دیده می‌شود، در جنگ ناجوانمردانه با ملت مظلوم یمن به بن‌بست رسیده‌اند، نمی‌توانند سرریز ناتوانی خود را به صحنه اختلافات و درگیری هسته‌ای ایران سوق دهند و از سوی دیگر اگر تصور می‌کنند با ازدیاد نیرو در خلیج فارس به بهانه امنیت می‌توان بر اراده پایدار ملت ایران تأثیر بگذارند، اشتباه می‌کنند این نیرو‌ها خود عامل ناامنی و اصطحکاک امنیتی می‌شوند که مقصر آن خودشان خواهند بود، این تئوری پیمان امنیت خلیج فارس به سرنوشت طرح قلابی معامله کثیف قرن دچار می‌شود.

رئیس مجلس گفت: نیرو‌های سلحشور جمهوری اسلامی ایران وظیفه مهمی بر عهده دارند که به موقع از منافع و امنیت ملی ایران دفاع خواهند کرد، از کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌خواهم در اجرای درست گام سوم از طریق سازمان انرژی اتمی پیگیری لازم را انجام دهد.

او خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: بسیار روشن است که در این شرایط حساس که ملت ایران با استقامت در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا و نوکران آن در منطقه ایستاده اند، انتظار داشته باشند صاحبان تیریبون‌ها و رسانه‌ها سهم درستی از شرایط سخت اقتصادی کشور داشته باشند و این توقع حداقلی است که به امنیت ملی کشور لطمه وارد نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار