ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که تلفات غیرنظامیان در ولایت هلمند را بررسی می کند.

تلفات غیر نظامیان برای دولت قابل قبول نیست/ طالبان عامل اصلی تلفات غیر نظامیان هستندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به تلفات غیرنظامیان در ولایت هلمند در بیانیه ای اعلام کرد که این رویداد را بررسی می کند.

ریاست جمهوری افغانستان افزوده است: این تلفات یکی از بدبختی های جنگ است و برای مسئولین حکومت قابل تحمل نیست؛ باید تدابیر بیشتری اتخاذ گردد تا در جریان عملیات ها به مردم آسیب نرسد.

این بیانیه تایید کرده است که در پی عملیات نیروهای امنیتی علیه تروریست های داخلی و خارجی در منطقه تخته پل ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند، تعدادی از غیر نظامیان نیز کشته شده اند.

ریاست جمهوری افغانستان در این پیام تاکید کرده است: «طالبان عاملین اصلی تلفات غیرنظامیان می باشند و همواره از خانه های مردم و روستاها به عنوان سپر استفاده کرده و حتی از تروریست های خارجی میزبانی می کنند. طالبان باید از ادامه جنگ و کشتار مردم دست بکشند و وارد مذاکرات صلح با حکومت افغانستان شوند.»

ارگ افزوده است که به والی ولایت هلمند دستور داده شده که این رویداد را بررسی کند.

گفتنی است که روز گذشته یک عضو شورای ولایتی هلمند اعلام کرد که شنبه شب در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در منطقه تخته پل ولسوالی موسی قلعه، ۳۰ غیرنظامی کشته و زخمی شده اند که اکثر آن ها زنان و کودکان بوده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار