محمودى گفت: امسال در بحث آمایش با رشد ۷۰ درصدی مواجه بودیم و برای حدود ۶۵۰ هزار نفر در سراسر کشور کارت صادر شده است.

طرح آمایش ١٤ تا امروز نتیجه مطلوبی داشته استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدى محمودى، مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در نخستین بازدید خود از یک دفتر کفالت اظهار کرد: هرساله برابر قوانین و مصوباتی که داریم، بایستی اجرای طرح آمایش برای ساماندهی اتباع را داشته باشیم.

او ادامه داد: امسال هم طرح آمایش ١٤ را در خردادماه کلید زدیم، اما چون با صدور پروانه کار و هماهنگ شدن سامانه‌های وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مرتبط همزمان شد، این کار با تأخیر صورت گرفت، البته تاکنون نتیجه بسیار مطلوبی داشته است.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور اضافه کرد: راستی آزمایی در ارتباط با مشاغل، باعث گله‌مندی پناهنگان شده بود، این مسائل را پیگیری کردیم و پروانه و کارت کاری که برای افراد صادر می‌شود، مرتبط با همان شغلی است که در آن فعالیت می‌کند.

محمودی تصریح کرد: برای استفاده و بهره‌برداری از پروانه‌های کار، افراد می‌توانند با وزارت کار و دفاتر اشتغال‌یابی هماهنگ شوند، همچنین بر اساس توانمندی و نیازشان می‌توانند در شغل مورد نظر فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: تا این لحظه، ما در بحث آمایش با رشد ۷۰ درصدی مواجه بودیم، برای حدود ۶۵۰ هزار نفر در سراسر کشور کارت صادر شده و پیش‌بینی ما این است که این درصد افزایش پیدا کند. با ساماندهی و شناسایی کارت‌های اقامت می‌توانیم خدمات مناسب‌تری را به پناهندگان ارائه دهیم.

محمودی با اشاره به ثبت نام تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان اظهار کرد: ما این مسئله را در کنار بحث آمایش انجام می‌دهیم و تا  امروز کسانی که در سال‌های قبل مشغول به تحصیل بودند، ثبت‌نام کرده‌ایم، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای کسانی که دارای پروانه اقامت یا مدارک معتبر نبودند، فرصت کوتاهی را برای تکمیل مدارک در نظر گرفتیم.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور بیان کرد: هدف ما از بازدید این بود که شاهد روند کار باشیم و خوشبختانه روند خوبی دنبال شده است، همچنین سایت ما برای اتباع و مهاجران خارجی که قصد مشرف شدن به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را دارند باز شده و امیدواریم که متقاضیان ثبت نام خود را به لحظه آخر موکول نکنند.

محمودی تصریح کرد: تا این لحظه حدود ۵۰۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی ما با توجه سال‌های گذشته، افزایش ۴۰ درصدی است.

او افزود: ۲۰ موکب را با همکاری خود اتباع خارجی در مسیر منتهی به مرز مهیا کردیم و در حال حاضر مرز ورود و خروج اتباع فقط شلمچه است.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور با بیان اینکه ثبت نام برای زیارت اربعین هم تا ۲۰ مهر است، گفت: زائران اربعین از حمل دارو‌ها و قرص‌هایی که شامل مواد مخدر است، خودداری کنند و به نکات ایمنی توجه لازم شود.

انتهای پیام/

طرح آمایش ١٤ تا امروز نتیجه مطلوبی داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار